Kengkawan ( المرافقون )

Selasa, 16 Mac 2010

Telekom Malaysia Best

Malam tadi aku siapkan asimen. Lebih kurang pukul 1.00 pagi siap. Aku pun nak sent la dekat pensyarah melalui email. Aku hairan naper lambat jer boleh sent email. Aku angkat pon umah. rupanya takder nada dering..pon jadi bisu. Ni sah kabel kena curi lagi...

pepagi aku ronda dekat kawasan umah aku. Nah..betul la jangkaan aku..lihat gambor kat bawah tu...kabel dah berjuntai...adussss..sadis betul aku..




Aku pon 100 buat aduan kerosakan. Jam 8.30 pagi aku pon pusat aduan TM kat KL. Kata operator bertugas, kerosakan akan dibaiki dalam tempoh 2 hari waktu bekerja. Maknanya hari ni (selasa) atau esok (rabu). Tup-tup petang tadi (selasa) jam 6.45 ptg dan ok..aku boleh layan tenat...syabas buat TM..gua caya lu...


24 ulasan:

Azuan berkata...

yg macam nie la orang nak huhuu..

missgee berkata...

Pak Long..
Kira beruntung laa tue..
Selalunya Tm nie sengal gak..
Lambat cam siput..
huhuhu

pak long berkata...

salam buat azuan...
betui tu...baru la tak cam berokband..hehehehe

pak long berkata...

salam buat missgee...
tapi sejak-dua menjak ni TM dah ok...tapo kena konteks ngan KL la...baru teknisen kawasan buat keja....
makan siput sedut pun best gak missgee...

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

terbaikkkkkkkkkkkkkkk !

CIKGU NAMAN berkata...

nasib baik kat sini tak pernah kena potong..hehe

pak long berkata...

salam buat misslolly...
yessss.terbaikkk dari ladang

pak long berkata...

salam buat naman...
ni kes terpengaruh ngan Iklan "potong" tu la gamaknya...gua sudah potong..huhuhuhu

ISZA berkata...

kat kejiranan sekeliling perumahan sini ada jadi kes curi kabel ni.. kat sini takde lagi.. harap2 janganlah ada.. kalau ada sumpah kena kejutan elektrik.. menyusahkan orang!

pak long berkata...

salam buat cikgu...
curik kabel telepon ni tak der karan...jadi tu yang depa mengamok sakan dok curi kebal telepon...curik kebal TNB..alamat putus nyawa..hehehe

|| NaFiRaa || berkata...

eeeee..kejamnye lah org curik kabel telepon tuh!!!

seb baik TM bertindak cepat!! kalo x.. x dapat lah update blog ye..:)

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
memang kejam...ikutkan ati mau jijak-jijak jer org yang curik kabel tu...

Tanpa Nama berkata...

Aslmkm.
Kak G pun tabik dgn TM. So far, apa2 kerja bersabit komplen Kak G, kira almost excellent, tambah2 Kak G suka terus ngan supervisor ... tp tak leh puji2 sgt ... hehehe.

pak long berkata...

salam buat kak G...
haah kan kak..tak leh puji sangat...kombang lobang idung depa...hehehehe

love_angel~ berkata...

salam..sampai ati ptuskan wayar??haish...mcm2 la dorg ni..x suka tgk org senang~(mcm mo membebel plak dah!hehe)
Alhamdulillah semua dah ok kan.:)

Aus MeLankoLik berkata...

kena curi ke pak long ??

pak long berkata...

salam buat yna...
pencuri tu memang sampai ati...tu la keja mat gian...keja mudah...

pak long berkata...

salam buat aus..
haah kena curi...maka streamyx pun membisu seribu bahasa...tension.

anismi berkata...

Salam Paklong,

Nasib baik dapat dibaiki dengan cepat... agaknya TM buat cepat pun pasal bosan byk sangat aduan yg diterima... takkan sampai 100 aduan...hahaha..ada jugak yeee

cik helena berkata...

saya dah asik dengar komplen pasal tm lately..

tp servis dia okay jugak kan paklong..

pak long berkata...

salam baut anismi..
betul tu...pusat aduan mesti boring kan...tu yg selesaikan cepat...

pak long berkata...

salam buat cik hel...
TM...kengkadang ok..kengkadang KO jugak....

-HanaMichi- berkata...

paklong..nsb bek entry ni berunsur positip..bangge kejap sbgai staff TM
kekeke,,,
kalo ade komplin lain yg x mmberansangkan, mintak ampun ya rakan blogger..kami buat terhabis baek untuk customer .. :)

pak long berkata...

salam buat hana....
Tapi aduan kerosakan sejak akhir ni cepat jer tindakannya...mungkin nama pak long dah top kot kat TM center..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...