Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 15 Mac 2010

Akan Jadi Kenangan


Tajuk : Perarakan Sambutan Maulidur Rasul 2010

Hari : Jumaat ( 12.3.2010)

Masa : 8.00 pagi.

Tempat : Padang Sekolah

Memang meriah sambutan kali ni. Ada kelainan dari tahun-tahun lalu. Aku rasa terkezut dengan persiapan perarakan yang diilhamkan oleh ustaz dan ustazah JQAF. Moga sambutan kali memberikan sejuta hikmah.Hanya gambar yang mampu menceritakan segalanya.





32 ulasan:

iBu...gUru berkata...

Salam pak long
amboi.. amboi... baru sminggu x
singgaah rumah baru dah
broadband dah jadi berukband

~ ( LayDee_N ) ~ berkata...

wahhh... mn pak long nyer x koin skali??

n@m@n berkata...

pak long tak berarak sekali?

pak long berkata...

salam buat ibuguru...
saja nak hias umah..sempena cuti ni...

pak long berkata...

salam buat laydeeN..
pak long kan jadi jurugambor....jadi tak der la picnyer....

pak long berkata...

salam buat naman...
tumpang jugak berarak....seronok rasanya berarak cam ni...

MAMASYAZA berkata...

salam paklong,
bestkan paklong dah berarak camtu, meriah ngan gelagat anak2 murid. anak su pun minggu lepas dah berarak kat skolah depa..siap nak pakai baju raya lagik...

blueCITY® berkata...

salam..

yang penting kesan dan pengisian
biar2 anak itu tahu makna maulud nabi
biar anak2 tahu erti kasihkan rasul
biar anak2 tahu siapa itu rasul kita
biar kanak2 tahu hanya rasulitu idola mereka dan kita...

pak long berkata...

salam buat mama...
memang meriah sekali...teruja jer cikgu yang jadi jurugambar ni...

helena's berkata...

dah lama saya tak berarak..tahun nih pon ritu kene g hosptal tak dpt ikut berarak..huhu

pak long berkata...

salam buat cik biru...
moga apa yang cik biru nyatakan tu jadi doa dan akan makbul.mudah-mudahan anak didik ni jadi insan kamil...

pak long berkata...

salam buat cik hel..
memang best dapat ikut serta lam perarakan cam ni...cikgunyer yg over...hehehe

Aida Ali berkata...

Salam. Pejam celik pejam celik banyak sungguh kenangan kita. Tak sedar usia pun dah bertambah..

Kunang-Kunang berkata...

Salam Pak Long, meriah sambutan Maulud tu nampaknya.

Terkenang masa muda2 dulu selalu join perarakan Maulud ni.

annie berkata...

Salam paklong, tak ke mana2 ke menghabiskan cuti? Kat sekolah tempat saya keje pun buat gak sambutan maulidurasul, syahdu dgr anak2 berselawat...meruntun jiwa..

pak long berkata...

salam buat kak aida..
haah kan...setahun lagi umo kita bertambah..

pak long berkata...

salam buat kak ani...
kenangan manis akan setiasa jadi ingatan..

pak long berkata...

salam buat annie...
memang kan...terasa syahdunya bila dengor anak buah berselawat nabi..
tak kemana pun cuti ni...dok umah..mem keja.

|| NaFiRaa || berkata...

wah!!! meriah!! tingat zaman2 skolah2 dulu!! siap ade pertandingan lagi.. kelas mana berarak sambil selawat paling kuat dapat hadiah!!! rindunye zaman skolah!!!

saya berkata...

aduhai..terkenang2 zaman sekolah dulu2. kalo masa tu dapat pegi sekolah pakai baju kurung biasa tu rasa dah best habis dah tu. siap bawak pinggan & cawan plastik sebab lepas tu dapat makan kenduri kat sekolah. kenangan betol. apapon, salam jengah2 blog. have a nice day!

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
kenangan tu memang best kan nafiraa....tersenyum sendiri kalau diingatkan...

pak long berkata...

salam buat saya...
haah kan..bawak pinggan n cawan...kira paling best la kan time tu...kira bukan maulud...tapi mulut sebab nak makan..hehehe(gurau jer)

kakpah berkata...

gembira budak2 tu paklong..

maiyah berkata...

dah lama x berarak camni.. asyik tgk awan yg berarak jek huhuu

missgee berkata...

Pak Long..
Kesungguhan tue memeriahkan
suasana..

P/s: kim salam ngan ustaz dan ustazah
kat skolah Pak Long :)

Nida berkata...

salam Pak Long..

Comelnya budak2 tu semua. Teringat masa Nida sekolah dulu, lepas habis berarak kami dihidangkan dengan nasi dalam dulang... meriahnya saat itu :)

pak long berkata...

salam buat kak pah...
memang gumbira kak....sakan gumbiranyer..

pak long berkata...

salam buat maiyah...
berarak mendunggg kelabu...ishhh teringat lagu alleycat...

pak long berkata...

salam buat missgee...
kim salam ngan ustaz ngan ustazah jer ker....ngan jurugambo cam mana...hehehehe

pak long berkata...

salam buat nida...
dulu majlis maulidur rasul ni siap ada makan lagi kan nida...memang best

izazin berkata...

Dulu kt sek saya pon buat perarakan meriah mcm tuh tp sejak dua menjak nih depa kata nabi dulu tak berarak pon, maleh aku layan, wat ceramah jerlah.almaklum, kita hormatlah depa ustaz, kita cikgu.... jer.

pak long berkata...

salam buat cikgu...
yes..satu tindakan terbaik kan cikgu...diam adalah yg terbaik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...