Kengkawan ( المرافقون )

Jumaat, 14 Februari 2014

Catatan Pengalaman Di Mina

   Syukur menjadi  tetamu ALLAH pada tahun 2013. Banyak pengalaman yang di perolehi dengan rahmat ALLAH. Mendarat dilapangan terbang Madinah. Bersembahyang di madjid NABI. Kemuadian ke Mekah.  Wukuf di Arafah, bermalam di Musdalifah dan Mina untuk melotar.

     Di Mina lah kebanyakkan menyatakan paling banyak cabaran.  Bagi aku cabaran dan pengurusan adalah berbeza. Ramai antara jamaah haji menyatakan semua berkaitan adalah  cabaran,  Cabaran yg dinyatakan berkaitan dengan tandas. Sebenarnya bagi aku masalah ini berkait rapat dengan pengurusan. bayangkan dengan kemodenan dunia, tandas di MINA masih ditahap 10 tahun kebelakang.

Oleh itu sebelum aku berangkat ke Mekah, aku berdoa ...
.......YA ALLAH....bukalah hati pemimpin supaya dapat menaik taraf tandas di MINA supaya jamaah selepas aku dapat meningkatkan tahap amalan mereka...amin






Kata paklong  :   fikir-fikirkan  untuk iktibar...

2 ulasan:

iBu...gUru berkata...

In Sya Allah pak long dengan rezekiNya Mac 2014 saya akan mengunjungi lagi bumi yang barakah tu .............Rindu ku di sana Kubah Hijau

pak long berkata...

salam buat ibu...
doa-doakan saya yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...