Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 7 Februari 2011

Kelebihan Bercium.

Salam semua. Maaf bebanyak la kalau entri kali menyebabkan ada pengunjung blog pak long yang rasa kurang senang. Atas dasar ilmiah mari kita berlapang dada untuk mengetahuinya.

Jeng..jeng..jeng...tajuk kali ni aku nak kongsi tentang..........

"kelebihan bercium"

Peringatan : Ingat!! bahawasanya CIUMAN yang 'HALAL' saja yg akan dpt kebaikan dan keberkatan.

Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan. Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Kelebihan berciuman bagi kesihatan…..

1. Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita. Ketika berciuman, degup jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.

2. Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. Ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

3. Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asid yang menyaluti gigi.

4. Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.

5. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air
liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu
mengurangi sakit.


kata pak long : sekadar berkongsi ilmu.

14 ulasan:

MOBYDICK berkata...

Bab cium-cium ni sensitif la ckit Pak Long weh tak boleh tahan....

pak long berkata...

salam MYD....
(Tahu sama Tahu)TST dah ler kan....moga beroleh sesuatu...caya la..

ïêmå å¢klê§ berkata...

waaa bestnya.. nk kiz2 jugak la pasni..

cikgu isza berkata...

tetiba teringat dialog dalam cite musang berjanggut..

"nak ciummm"

dialog saja yer..

pak long berkata...

salam buat iema...
kiz2....hati-hati dilebuh raya..hehehe

pak long berkata...

salam cikgu...
memang lawak dialog tu...
moga cikgu terus ceria

AISHA INANI berkata...

pak long kita rasa kite kena kawen laa.
nak jugak sehat!! hee.

A.s.t.i.n.a berkata...

Betul tu Pak Long.. Saya setuju..

Andailah suami isteri itu mengerti bahawa halal sepatutnya lebih indah.. kan best..

EJA berkata...

hihi..terpaksala saya ni bercium..hahaha..gurau jer..timakacih
pak long untuk info ni..sangat berguna..

pak long berkata...

salam buat aisha...
memang tepat hajat aisha tu..pak long doakan moga dipercepatkan jodoh

pak long berkata...

salam buat astina..
betul kata astina tu...yang halal akan besar pahalanya

pak long berkata...

salam buat eja..
kita kongsi ilmu yg bermanfaat kan eja..
appy selalu

Anikimaro berkata...

hehe...kesimpulannya, banyakkan lah bercium dengan isteri masing2...yang belum kawen, cium lengan sendiri dulu ye... :D

pak long berkata...

salam anikimaro...
hehehe....cium lengan..ko memang klakor....ada jugak hikamhnya jugak tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...