Kengkawan ( المرافقون )

Sabtu, 29 Januari 2011

Guru Tak Semua Macam Tu....

Gambar yang gempar.


nak tengok petikan real ..pi kat sini


Memang dasat cerita yang ditulis tentang guru. Ni kira perbuatan yang paling HANGIT la guru lakukan . Tak kan kisah kutip tepi jalan dan kisah sok-sik tepi longkang cuba di gempar sedemikian rupa. Aku rasa yang buat cerita ni mungkin oleh orang yang berkepentingan atau helah bela diri. Kalau kena rotan macam tu dah nak heboh. Kita tak tahu berapa kurang ajarnya murid yang kena rotan itu. Disebabkan pembelaan yang begini lah murid sekarang semakin kurang ajar dan berkelakuan biadap. Akibat tiada penggunaan rotan menyebabkan institusi sekolah semakin pudar kehebatan membentuk peribadi murid. Psikologi guna tapi rotan tetap kena guna sebab nak halau saitan yang ada dalam diri murid. Pendek kata, rotan mesti digunakan dalam pendidikan.

Kata pak long: kalau bukan pakar jangan nak pandai buat cerita.

22 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Salam Pak Long,

Cikgu, dulu zaman saya sekolah, bab kena rotan ni biasalah. Tak berani nak beritahu ayah takut kena tambah.

pak long berkata...

salam buat akak...
betul kata akak tu..tu sebab murid dulu lebih hormat oghang tua..

cikgu isza berkata...

as salam,
kdg2 org gila memukul pun bersebab, inikan cikgu..

pak long berkata...

salam buat cikgu...
betui tu..tebuan menyengat pun ada sebab kan...

iBu...gUru berkata...

salam pak long ........cabaran cikgu masakini..... sabaq, sabaq....

pak long berkata...

salam buat ibu...
memang kena banyak sabaq kan ibu....moga ibu appy selalu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

kalau nk pukul pon ada tempat tertentu juga kn?

ni sampai berbirat belakang cna tu

huhu

n@m@n berkata...

kerana nila setitik kan pak long?

Nida berkata...

Salam Pak Long...

Guru zaman sekarang byk sangat tekanannya... kerja admin lebih banyak dari mengajar....

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

salam,

pak longgg, dulu2 cikgu pukul teruk2 pom xda yg report gini. ish ish. cikgu pukul sbb degil sgt kot

Sha berkata...

salam Pak Long:)

cabaran utk cikgu zmn skg. byk lg pendekatan yg berhemah. dulu lain skg lain.

missgee berkata...

Setuju dengan Pak Long..
Kita tak tau kurang ajar
budak tue tahap mana..

Kadang mungkin guru
kurang kawal perasaan..
Tapi percayalah suma guru yang
marah budak adalah tujuan
untuk mendidik..
untuk membentuk..
Jadi manusia..

pak long berkata...

salam GKSB....
salah kerok la tu agaknya..atau tersalah rel...hehehe

pak long berkata...

salam cikgu naman...
maka akan terus rosak susu tu...kita kena pebetul nila tu...

pak long berkata...

salam buat nida...
tepat dan pak long setuju...keja pengurusan lebih dari keja ngajar

pak long berkata...

salam buat misslolly...
tu sebab org dulu tinggi nilai peribadinya..

pak long berkata...

salam buat sha....
pendekatan tu yang dilakukan..biar murid berilmu dan beradab

pak long berkata...

salam buat MG..
yessssssss aku setuju 100% dengan cikgu MG....caya la..

MulutPayau berkata...

assalamualaikum pak long...

mrid2 skarang ramai yg kurang ajar...
kdang2 guru hilang sabar...
guru mmkul utk mngajar....
silap sikit guru yg kena kejar....

pak long berkata...

salam MP....
maka jom kita main kejar-kejar...eeeeeeeeeeeee haaaaaaaa

MOBYDICK berkata...

Pak Long jange wat gini,piat(rotan) sikit2 tak apo.....

pak long berkata...

saley MD...
ambo tok wat gito mo nah....besit pong kohor jah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...