Kengkawan ( المرافقون )

Rabu, 19 Januari 2011

Bubu Dawai.

Musim kering air di benang. Ikan darat dah mula banyak. Macam cara orang carik ikan darat. Ada yang pakai jala, pukat, bubu dan yg sesuai dengannya.

Aku suruh abg sebelah umah buat bubu dawai. Ada jugak orang panggil "tempirai". Memang sempoi pasang bubu ni. Carik tempat yang sesuai, letak jer bubu tu. Pasang pagi petang nanti angkat. Jangan biar sampai malam, nanti ada pulak orang yang tolong angkat….paham jer la kan.

4 ulasan:

Muhammad Burn berkata...

nak ikut tgkap ikan...hehe

pak long berkata...

salam buat MB...
boleh no hal....janji nak jer....

azieazah berkata...

PAKLONg, saya masa kecik dulu selalu juga la main benda ni. Bubu, pasang belat la, tahan taut laa..
uihs kenangan ni Pak Long.

angkat jer melompat sepat...

pak long berkata...

salam buat azie...
memang best kan azie....tak nak ulang memori tu lagi ker skrg ni...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...