Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 21 Jun 2010

Tipu kena ada cara

Sejak ada piala dunia, aku jarang buat entri. Demam bola sedang melanda. Dok ngadap TV nengok bola. Bola punya siaran langsung tak der gimik atau tipu. Ni betul real.



Bercakap bab rancangan TV, aku rasa macam ditipu jer rasanya. Kalau kita menonton rancangan nyanyian terdapat unsur memperbodohkan penonton. Aku bagi contoh rancangan nyanyian kat TV. Penyanyi tak la dasat sangat menyanyi, tapi penonton tepuk sakan. Tak pun ada ketika penonton bertepuk mengikut rentak nyanyian, pada hal penerbit kat belakang kamera mengarahkan berbuat begitu. Jadi aku rasa macam kena tipu jer ketika menonton rancangan tersebut. Kengkadang kamera terambil penerbit yang beraksi menyuruh penonton bertepuk. Nak tipu pandai la cover.

Kata penonton : Tipah tak nak kena tipu lagi....

16 ulasan:

iBu...gUru berkata...

salam pak long
baik tengok bola..... korea utara kena 6 dah ........pesta gol , tak tipu punya

iBu...gUru berkata...

dah 7 pak long...........tak tipu punya

naz berkata...

haha astro selalu macam tu

Norgadis Labuan berkata...

Salam cikgu,
biasalah tu, nak tunjuk kononnya, rancangan tu menarik sangat, tapi sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Adakalanya penipuan tu nampak nyata juga akhirnya...

MAMASYAZA berkata...

memang pun dah tau sangat, penerbit yg terlebih2 kat tepi tu melompat2, soh penonton tepuk tgn

pak long berkata...

salam buat ibu...
amboi ibu..ikuti perkembangan sungguh...sakan la...pasukan pilihanku kalah...hehehe

♥cybermummy♥ berkata...

smlm punya gol ada gak yg kena bom . ngeeee

|| NaFiRaa || berkata...

salam pak long...
kami laki bini x minat tgk bola.. so x leh lawan citer pasal bola ler..hehehe

helena's berkata...

saya penah pegi rakaman senario..sebelum start dorang suh tepok n dorang rakam,,hehe camtu je pon kejenye..

maiyah berkata...

hehe.. biasa le tu..

cikgu isza berkata...

saqlam paklong..
strategi..
macam2 cara walaupun kadangkala tak kena gaya :)

penjejak maya berkata...

salam,

tu kalau cerita kelakar ada suara ketawa walaupun tak kelakar langsung..

TeacherNunu berkata...

mmg tul.dulu aku penh tgk live hmi kar angkasapuri.mmg penerbt suh tepuk giler2.time tu penyanyi dia kak melahramlahram

pak long berkata...

salam buat nash...
saja nak bergurau kan astro tu..

mamawana berkata...

Salam paklong..

kdg2 nyampah nengok rakaman yg suruh kita tepok2...cam org ba wau da wau ha je.... tak rela kena tipu lagi....tak minat rakaman2 ni.. ihiks...jgn marer

pak long berkata...

salam buat mama..
haah kan mama...jam dibuat-buat jer kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...