Kengkawan ( المرافقون )

Ahad, 6 Jun 2010

Majlis Berlaga Pusat.

Cuti sekolah dah bermula. Macam-macam plan keluarga telah dirancang. Ada yang bercuti di pulau, pulang ziarah keluarga di kampung dan tak kurang yang rancang jalan-jalan perabih duit.


Tapi dalam cuti ni paling meriah ialah majlis “berlaga pusat”. Memang meriah cary sekali. Banyak majlis perkahwinan yang dijalankan sempena cuti sekolah. Yang peliknya cuti sekolah sepanjang minggu, tapi kenapa hari Sabtu dan Ahad jugak jadi pilihan.


Pada entri kali ni aku nak buat satu kupasan tentang perkara wajib ada dalam melaksanakan majlis tersebut dan kalau ada menda ni mungkin lagi meriah.


1. Mesti makan secara layan diri. Dari masyarakat kota hingga ceruk desa sudah menerima amalan layan diri. Senang dan mudah pengendaliannya.


Layanan macam ni biasa dah kita lihat....


Aku rasa lebih meriah kalau ada mesin cam ni...

2. Sekarang ni dah jadi trend terdapat juadah bubur disediakan. Tak nak makan nasik kita boleh layan bubur. Bubur yang kebiasaannya disediakan ialah bubur kacang dan bubur pulut itam.

Juadah bubur kacang atau pulut itam yang disediakan...

Aku rasa lebih meriah kalau kita sediakan pizza atau yang sama waktu dengannya...

3. Paling penting majlis mesti ada pelamin. Kelas atau tidak majlis tu ditentukan dengan sejauhmana kecantikkan pelamin tersebut.

Pelamin jadi identiti paling glemour.....


Aku rasa lebih meriah menda ni kita jadikan pelamin, letak kat ruang tamu...


Kata pak andam : Tak kuasa mak nak melayan kerenah pengantin. Buat semua pengantin baru kat Malaysia ni....selamat bergumbira dan ehem-ehem..

30 ulasan:

|| NaFiRaa || berkata...

salam pak long..
majlis berlaga pusat tetap di jalankan hari sabtu dan ahad walaupon cuti sekolah seminggu adalah di sebabkan.. cikgu cikgi jek cuti seminggu.. kami2 yang bukan cikgu cikgi nih kerja.. x de cuti seminggu..huhuhuhu

Epul Azimi berkata...

wah,terase nk kawin.....hehehe

azieazah berkata...

Amboiiii dah idang pizza? Dasat tuh...
Tapi abang saya dulu buat kenduri, hidang tong aiskrim utk budak-budak dan juga cendol. Mantappp!

pak long berkata...

salam..
haah kan..lupa la pulak..kena semua cuti baru betul meriah kan..

pak long berkata...

salam buat epul...
kawin jangan tak kawin..ugi la tak ras nikmat dunia...hehehe

pak long berkata...

salambuat azie...
fuhh hebat la cam tu..mesti meriah sakan kan kenduri tu....bebudak mesti ingat sampai mati dapat makan aiskrim time kenduri..

hai berkata...

asyik2 nasi minyak ek..ayam,daging, acar..agak2 kalo gantikan ngan laksa ke,mee rebus ke,nasi ayam ke...mesti bestkan...hehehe...

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Hehehe ... kalau ada pizza, kena sediakan bekalan lebih2 ... sbb lbh ramai orang dlm queue tu nanti!

maiyah berkata...

mmg meriah kan.. mcm2 majlis le nnti..

Norgadis Labuan berkata...

Salam cikgu,
kalau katil pengantin letak kat ruang tamu, nampak gayanya tak dapat tido lah pengantin tu, asyik kena tunggu je...
adoii.. pening...

♥cybermummy♥ berkata...

kalau kat sini pernah lah saya hadiri majlis kahwin yang ada kan popcorn stand dan juga cokolat fountain . Pastu makan lah buah-buahan,marshmallow etc etc yg di celup dalam cokolat.Seronok budak2 + mak2 serta bapak budak dok celup2 cokolat tu . hahahhaa

kakpah berkata...

apa kata kenduri kawin makan roti canai je. Save duit tuan rumah... hik..hik..

Aida Ali berkata...

Kenduri makan hitea dgn macam-macam menu macam kat hotel tu, mesti best kan. Pizza salah satu hidangan wajibnya

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

ape ehem2 pak long ?

haaiiip !

pak long berkata...

salam buat kak Hai..
haah kan..try buat manu makanan cam tu...pakai oder cam kat kedai....memang grand kan

pak long berkata...

salam buat kak G...
kalau lain dari yg lain..kena stanby banyak sikit...mesti kena serbu..

pak long berkata...

salam buat maiyah...
mula majlis kawin..pastu mula la misi mula sibuk..hehehe

pak long berkata...

salam buat nor...
kesian kat pengantin...

pak long berkata...

salam buat mummy...
waaa.idea ni pun ok jugak ni..meriah abih...celop jangan tak celop..hehehe

pak long berkata...

salam buat kak pah...
idea best...nanti kena tempah 5-6 orang tukang tebar....mana ada lagi orang buat kan kak....is not posible

pak long berkata...

salam buat kak aida..
buat kat hotel lagi grand...tak terbayang oleh minda hamba..

pak long berkata...

salam buat miss...
ehem-ehem....nanti miss tunggu entri khas nya..hahahaha

annie berkata...

tajuk bukan main suspen...pak long pun meriah gak, selamat pengantin lama..hehehe

blueCITY® berkata...

salam paklong sifu,

majlis berlaga pusat?
egegeggeeg...
lusah lusah
hahahhah...

sekarang ni kalau ada duit guna katering jerk
tak ada duit masak2 sendiri sedara mara
tapi tetap guna duit ribu2 gak
tak masuk pelamin dan segala macam hantaran tok nenek dan cenderahati
letih satu hal lain
egegeggeee

Fieza79 berkata...

sgt suka akan majlis kawen...syok nengok pelamin indah bagai di kayangan...best noo depa skrg..sy dulu takda meriah pon ghupe gitu...sesekali jelez rasa..!

pak long berkata...

salam buat cik biru...
betul kan cik biru...la ni org dah buat semua yang lebih mudah dan senang...

pak long berkata...

salam buat annie..
dok selalu nak jadi pengantin..hehehe

pak long berkata...

salam buat fieza...
tu la..depa la ni semua GRAND...semua satu sut...meriah sungguh..

helena's berkata...

saya rasa nak kawen tahun depan lah paklong..ngeee

Tanpa Nama berkata...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...