Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 7 Jun 2010

TAG mai lagi....



Salam semua...
fuyooo...TAG mai lagi....bahagianya. Terima kasih buat Misz yang hadiah TAG dekat aku. Maap la no aku lambat jawab. Tapi insyaalah aku tetap jawab TAG yang mai dekat aku. Ni dia gambaq Misz aku sertakan sekali. Aku siap pebesaq gambaq dia...



1)ADAKAH ANDA HAPPY SEKARANG?

Kebahagiaan ialah suatu keadaan perasaan aman damai serta gembira. Dengan kata yang lain, kebahagiaan melebihi hanya perasaan kegembiraan. Umumnya, kegembiraan amat berkait dengan sesuatu kejadian atau pencapaian yang khusus, sedangkan kebahagiaan berkait dengan keadaan yang lebih umum seperti kesenangan hidup atau kehidupan berumah tangga. Bagaimanapun, kedua-dua perasaan ini adalah amat berkait dan juga amat subjektif.

Sumber : http://ms.wikipedia.org/wiki/Kebahagiaan



2)KENAPA ANDA HAPPY?

Perkara paling asas untuk mendapat kegembiraan ini ialah, kita mesti selesa dengan diri sendiri dan menerima kelebihan serta kekurangan diri dengan hati terbuka. Usah jadikan rupa paras atau warna kulit sebagai perbandingan yang menyebabkan kita rendah diri kerana ia anugerah terbaik dan unik Allah kepada setiap insan.Keselesaan ini membuat kita yakin dan tenang; yang menjadi tonggak kepada kesejahteraan fikiran.

Sumber : http://www.ipislam.edu.my/index.php/artikel/read/82/Membendung-rasa-negatif



3)APAKAH BENDA YANG BOLEH MEMBUATKAN ANDA HAPPY?

Firman Allah: "Beruntunglah orang yang membersihkan hatinya dan rugilah siapa yang mengotorinya. " (Asy - Syams: 9)

Sumber : http://ruhulsyaheedah.blogspot.com/2009/10/mencari-ketenangan-hati-dan-jiwa.html



4)PERNAHKAH ANDA MENERIMA TAGG?

Bab Tag ni aku dah banyak kali dapat . Aku menganggap TAG ni satu benda yang happy tapi ada hikmahnya jika betul caranya. Kalau ada sesiapa yang berhajat nak bagi TAG, bagi la dekat aku...


5)NYATAKAN WARNA YG ANDA SUKA.

Warna pebret aku putih dan hijau...jangan jeles aaa....


6)BERITAHU 9 ORG YG ANDA MAHU TAG

http://kenanganjadirinduan.blogspot.com/

http://dyjat-aniis.blogspot.com/

http://mum-of-4.blogspot.com/

http://norgadis.blogspot.com/

http://fieza79.blogspot.com/


7)TULISKAN SESUATU TENTANG ORG YG ANDA TAG.TULIS PANJANG BERJELA PUN

XPE

1. Seorang blogger wanita OKU yang cukup gigih dan penuh ketabahan dalam diri.

2. Seorang guru yang mengajar kemahiran hidup. Tinggal di Nibung Tebal.

3. Seorang blogger yang aku kenal sebagai pembantu di sekolah pendidikan KHAS.

4. Seorang blogger warga Singapura yang sempoi mempunyai 4 org cahaya mata.

5. Seorang blogger yang aktif dalam penulisan sastera terutama cerpen. Orang Labuan, Sabah.

6. Seorang blogger dari Kulim mama kepada 2 orang cahaya mata.


8)ADAKAH ANDA HAPPY DGN APA YG ADA?

Memang happy dan bersyukur dengan apa yang aku ada.

Jadi kita layan lagu ni.....

video



Bawa bag ke rumah cik Nawab,
Bawa bersama sebotol cuka,
sapa yang diTAG tolong la jawab,
kita cuma nak suka-suka,


35 ulasan:

DALILA berkata...

Salam pak long...

happy sokmo :)

ida berkata...

hepi selalu

annie berkata...

opss.....tak lupa gak ke kat kita?? t/kasihhh...daun keladi..

lukman berkata...

salam pak long
thanks follow balik

pak long berkata...

salam buat dalila..
ambo sokmo-sokmo appy...mekasih singgah kat umah ambo

pak long berkata...

salam buat ida..
appy dan terus appy....jugak appy buat ida..

pak long berkata...

salam buat annie..
tolong jawab dengan kadar segera..jika tidak tindakan undang-undang akan diambil terhadap anda..

pak long berkata...

salam buat lukman..
mekasih banyak singgah..lain kali mai la lagi kata umah pak long..

Misz berkata...

salam pak long...
fuuuuyyyyooo...
:)

maiyah berkata...

sy kene ke.. makasih, insyaAllah nnti kita jwb ye..

annie berkata...

tolonggggg............ringankan hukuman boleh tak? hahahaha

iBu...gUru berkata...

salam pak long
tq paklong.........tungguuuuuu......

pak long berkata...

salam buat misz...
mekasih jengok jawapan kiter..

pak long berkata...

salam buat maiyah...
nanti akak jawab erk....kiter tungguuuuuuuuuuuu

pak long berkata...

salam buat annie..
tak boleh ringan..tu hukuman mandertori akta 38 (b)..hehehehe

pak long berkata...

salam buat ibu...
ibu wajib jawab tau...tidak kecik ati saya...

Nida berkata...

Salam Pak Long...

rajinnya buat tag.. tolong buatkan yang Nida punya boleh...hehe

Mawar_berduri berkata...

salam,

wah rajin Pak Long jawab TAG ...Tahniah berjaya jawab TAG .. :)

helena's berkata...

tak penah tengok paklong sedih huhu

♥cybermummy♥ berkata...

amboi!! saya pun kena tag ke ? hehehe
lagi satu saya nak tanya " apa makna sempoi?" saya mak budak yang baru belajar so tolong lah tunjuk kan :D

Norgadis Labuan berkata...

Salam,
Hahaha... aku kena tag lagi...

shi3la berkata...

salam Paklong..
rajinnyer wat tag nih..hepy ajerrr...

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

terbaik punya ulasan kehkehkeh :)

2_one berkata...

slm pak long..!!!
im happy!!!..yahooo!!!..alhamdulillah nikmat kehappian..ehe....

Wan Perlis berkata...

hehe hijau putih

pak long berkata...

salam buat nida...
kalau nak kita tolong..nida TAG la pak long...kita buat yg speselnyer..

pak long berkata...

salam buat cik mawar...
cik mawar bila nak TAG pak long...dok nanti ni..

pak long berkata...

salam buat cik hel..
cik hel pun appy jer kan..suker nangok senyuman cik hel...manih

pak long berkata...

salam buat mummy..
kena jawab tau tag ni..
sempoi..maknanya terlalu spoting..klasss kan..

pak long berkata...

salam buat nor..
mekasih jawab TAG yg kiter bagi tu..ko la sahabat aku yang paling spoting..

pak long berkata...

salam buat shiela..
bila shela nak TAG pak long..?

pak long berkata...

salam buat miss lolly..
kita jawab biasa jer...tapi penulisan entri miss memang hebat..kiter suka baca...

pak long berkata...

salam buat 2 one..
moga terus appy...mekasih sudi singgah kat umah kiter..

pak long berkata...

salam buat wan..
best kan kaler tu..ceria jer..mekasih singgah umah pak long

CgMas berkata...

Err.. boleh sesiapa bg tau apa tag tu?..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...