Kengkawan ( المرافقون )

Sabtu, 24 April 2010

Jurufoto tak bertauliah

Cikgu ni pelbagai kerjanya. Boleh jadi pakar motivasi, kerani, misi hingga la jadi jurufoto. Best keja rojak cam ni. Sebenarnya aku nak story bahawa keja sambilan aku ni macam kedai gambar. Kat sekolah, aku la tukang buat gambar ukuran IC dan buat kad nama. Save la bejek mak-ayah. Aku tak ambik upah pun sebab ni la kerja yang aku paling minat. Ni aku nak story cam mana keja aku dari mula ambik gambar sampai la jadi gambar IC dan jadi kad nama


1. Mula aku cari la latar yang mudah nak diedit. Aku bantai kat tepi bangunan sekolah jer…janji penataan cahaya cukup. Ni la hasilnya….


2. Lepas tu aku edit la gambar tu jadi gambar IC. Amacam gambar yang aku edit..ok tak..?



3. Last sekali aku buat la kad nama. Aku redah jer layout ikut daya kreatif aku yg tak kreatif ni. Jeng….jeng..jeng..jadi la macam kat bawah tu…


Kata keramat aku : Buat sesuatu dengan penuh minat, maka hasilnya satu kepuasan yang tak terucap.

21 ulasan:

Eyqa Zaque berkata...

kekadang minat kita lebih kepada benda lain kan.

~ hidup kita boleh diwarnai dengan pelbagai colour. hihi. besides, cikgu pun boleh part time blogger.

Che' Pit berkata...

hihi bagus le paklong ni.. seba boleh.. jimat duit mak bapak yg mmg dah banyak kena kuar utk sekolah kan anak2..

CITY® berkata...

salam tengah malam,
heheheh..
betul tuh
walau bagi org lain itu keje simple ke remeh ke senang ke
bagi kita yg minat ni
menda yg simple kalo di buat dgn hati yg minat lagi tulus
mmg hasilnya satu kepuasan dan senyuman...

teruskan berjasa pada anak bangsa

annie berkata...

bravo paklong, serba boleh, ni baru dinamakan insan berqualiti..

pak long berkata...

salam buat eqah...
mekasih banyak buat iqah sudi singgah umah kiter..
moga appy selalu..

pak long berkata...

salam buat cik pit...
betul tu..kalau dengar bayaran yuran sampai 70-80 hengget..kesian kan..

pak long berkata...

salam buat cik biru...
betul tu cik biru....kepuasan tu yang tak der jual kat pasar..hehehe.
moga cik biru terus berbahagia

pak long berkata...

salam buat annie...
mekasih banyak buat annie..
kualiti yang ikhlas.hehehehe

Norgadis berkata...

Salam cikgu, wah dah jadi jurufoto pula sekarang, tapi betulah... edit mengedit ni seronok, dah siap terasa kepuasannya... teruskan minta yang baik tu....

ibundo berkata...

wah.. memang ada bakat paklong. tapi hehe... control tangan sikit sebab pipi budak tu nampak bergerigi.
apa apa pun bajat memang selamat

::SizuKa:: berkata...

salam paklong..

haha...kelakar la..pak long pakai dinding sekolah je...sempoiiiii~

part time job...good! serba boleh..~

PCL berkata...

Salam Paklong,
Ngaran dah taho,muha suah nereng, ilon ja balum lagi..bila kita handak bepandiran.

pak long berkata...

salam buat nor...
bestkan kalau kerja mengedit...rasanya nor pun hebat jugak bab mengedit ni..

pak long berkata...

salam buat kak pah..
haah la...ada gerigi..
nak kena edit balik tu..mekasih banyak buat kak pah..

pak long berkata...

salam buat sizuka...
saja nak asah bagi tajam lagi bakat terendam ni...sizuka pun dasat jugak...

pak long berkata...

salam kulaan...
memang mehadangi handak bapandiran ja dengan kulaan...

|| NaFiRaa || berkata...

salam pak long...
waahhh.. kreatip nye!!

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
mengasah bakat yg terendam..huhuhu

cik helena berkata...

kreatif!xikhel penah buat camtu masa kat opis lama.kene antar gamba nak g tangkap tak sempat guna pintu kaler biru..heehe

pak long berkata...

salam cik hel...
kehebatan cik hel memang tak dipertikaikan....nak blajor la ngan cik hel..

ALoNa CintamaniszLite berkata...

cayalah paklonggggg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...