Kengkawan ( المرافقون )

Ahad, 21 Februari 2010

Pelupa atau Alasan


dah lama bergelumang ngan bebudak...aku masih tetap kabur dengan alasan yang macam kat atas tu....besar kemungkinan ia terlupa membawa buku....atau ia satu alasan...tapi aku tetap berprasangka baik dia mungkin terlupa.....
Diantara jenis makanan yg boleh meningkatkan fungsi ingatan adalah: -
- Buah anggur hitam
- Madu lebah
- Halia
- Air zam zam
- Kismis
- Jus karot & madu
- Epal
- Kurma
- Tempe
- Air soya


30 ulasan:

Kak Aidah berkata...

Salam Pak Long,
Dh lama tak tinggal komen kat sini. Biasale budak2 sekarang byk alasan.

::SizuKa:: berkata...

salam Pak LOng..semua makanan itu saya makan. hehe. cuma sekarang ni air soya susah nak cari yang betul-betul kaw. sesetengahnya hanya air gula ja banyak. so, pendek kata..kalau nak senang dan betul-betul kaw, buat sendiri la kan. huhu..lama tak minum air zam-zam.

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

susah nak kata
kita, orang tua ni pun selalu juga lupa

pak long berkata...

salam buat kak aidah..
mekasih sudi singgah blog pak long..buat akak moga terus ceria..

pak long berkata...

salam buat sizuka....
waaa...pandai buat air kacang soya ..boleh la jadi toke air kacang soya..

pak long berkata...

salam buat cikgu...
pak long setuju ngan pendapat cikgu tu...susah nak kata kan..tapi tu la realiti kehidupan..

TeacherNunu berkata...

macam saya ni, berdepan degn student sek menengah, lagi la macam macam alasan diorg..geramnye bila hari ni lupa, esok pun lupa, lusa pun lupa...

pak long berkata...

salam buat teacher nunu....
bebudak sekolah menengah ni memang jadi alasan....kira kes kritikal ni..

missgee berkata...

Pak Long..
Ayat bleh wat kepala mendidih..
tapi dikawal utk lebih memahami..
Hurmmmm.. Penat..

cikgu isza berkata...

kalau budak baik, sekali sekali boleh diterima... kalu dah jadi habit tu.. memang perangai tak eloklah tu.

susah2 tel je family tanya anak dia sakit apa sebab asyik lupa je..huhuhu

pelangi_pink ツ berkata...

Haha.. teringat masa sekolah dulu-dulu. Memang pernah ada alasan macam ni! ;) Tapi alasan tu memang betol okay, masa tu amat berharap sangat cikgu tu percaya! Kalau dia tak caya, kena hukum lah jwpn nya. ~_~"

Tapi ada tyme tipuu.. haha.. sebab memang terlupa habis dengan homework tuh..

Hm.. byk pengalaman kena hukum~ ngeh3xx

pak long berkata...

salam buat missgee..
mendidih tahap gaban....

pak long berkata...

salam buat cikgu isza...
kena buat cara cikgu tu la..tel mak-ayah depa la....

pak long berkata...

salam buat pelangi pink...
teringat kenangan lama cam tu...kita tersenyum sendiri....layan kenangan lama..hehehe

annie berkata...

Salam paklong, budak2 nak main politik ngan kita...tapi kdg2 ada yg bercakap benar, sbb segelintir yg suka bagi alasan, kebenaran yg nyata diperlekehkan, betul ke apa saya cakap? Ishh, tak pandai berbahasa ngan warga pendidik ni, maaf klu tersalah ungkap..Tapi inilah pendapat saya.

maiyah berkata...

hehe bebudak mmg camtu

Kunang-Kunang berkata...

Salam cikgu,

Dalam banyak yang beri alasan begitu, mungkin ada jugak yang betul, mungkin kebetulan.

helena's berkata...

dulu saya selalu buat alasan camtu..hahaha

pak long berkata...

salam buat annie...
semua yang dinyatakan tu betul tau...selagi bergelar insan..cam tu la lumrahnya

pak long berkata...

salam buat maiyah...
budak kecik ni selalunya betul alasan dia...tapi zaman skrg ni kena pikir jugak...

pak long berkata...

salam buat akak kunang-kunang..
betul apa yang akak kata tu....terima seadanya..

pak long berkata...

salam buat cik helena...
nanti kalau pak long buat filem kisah tu...nak ambik cik hel sebagai pelakon utama...huhuhuhu

~ ReD ~ berkata...

hahah...saya pernah je guna alasan x bawak buku sebab keje sekolah tak siap.. hahaha ;p seb bek x kena marah! tapi itu lah sekali saya buat..xde dah buat lagi..:D

E.d.Y berkata...

kasi la makan apa pun kalau hati tak bersih sama je..hehe

Tanpa Nama berkata...

salam

tipu tu sbb saya selalu guna alasan tu dulu....hehehe...

SyimaSyaz

pak long berkata...

salam buat red...
kalau jadi anak murid pak long...mau kena pulas telinga...hehehehe

pak long berkata...

salam buat edy...
memang tepat kata tuan hamba tu..kalau ati tak bersih...habok pun tarak...caya la edy

pak long berkata...

salam buat syima...
memang manis kalau diingat alasatu kan syima...pandai la kau..hehehehe

maisyara Pot! Pot! berkata...

slalu wt alasan mcm tu. tp mmg kenyataan. tk bawak buku. bkn sengaja. but, frust gak kne diri atas krusi or diri kt luar. lebih rela kena pukul. sbb dari kne pukul, ku blajar kesilapan dari situ.. kalo kne diri atas krusi or kt luar, nnt mai bnci cikgu dnda mcm tu :D

ada kn smpai satu tahap, mai malu bdiri mai mntx cikgu cubit2.. ngee^^

pak long berkata...

salam buat mai...
sekarang ni tak leh rotan tau mai...nanti cikgu masuk penjara tau..hehehehe..buat ami...moga terus berbahagia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...