





















It's harder than it looks...
Copy to your own notes...
Erase my answers...
Enter yours and tag twenty (20) people...
Use the first letter of your name to answer each of the following questions...
They have to be real...
Nothing made up...
If the person before u had the same first initial, you must use different answers...
You cannot use any words twice...
and
You can't use your name for the boy / girl name question...
ok..jadi saya akan menggunakan huruf ‘K’ sepanjang menjawab TAG ini..betul
1. What is your name :
KARIM BIN ISHAK
2. A four letter word :
KARI
pekena kari kepala sembilang kaw beb....
ni adalah anak murid aku....kira anak jugak kan...nama dia jer bermula ngan huruf K
6. A colour :
KUNING LEMBUT
7. Something you wear :
KASUT
Ni la kasut aku ngajar PJ....brand mau baik bro...
8. A food :
KETUPAT PALAS
Ketupat ni kalau cicah dengan kari LOKAN.....sedap ni..
9. Something found in the bathroom :
KAIN BASAHAN
Pakai kain basahan.....jangan mandi ehem-ehem...tak elok ma..
10. A place :
KAMPUNG SELINSING, SPG 4 SEMANGGOL, PERAK
11. A reason for being late :
KODEK BLOG SAMPAI PAGI
12. Something u shout :
KUANG…KUANG….KUANG
13. A movie title :
KAK ROS….PELAKON DALAM UPIN DAN IPIN MOVIE
14. Something u drink :
KOPI ‘O’ AIS KAW
pekena ngan roti canai...fuhhh sedap tu yeop...
15. A musical group :
KUMPULAN WALI BAND.
16. An animal :
KUCING

ni kalau buat pelok dikala tidur sedap ni..hangat suam-suam...
KAMPUNG SELINSING.
sah lepas ni kampung aku jadi glemour....
18. A type of car :
KERETA SORONG
ni pun orang panggil kereta jugak kan....
Now tag twenty (20) people.
aku nak tag 200,000 orang untuk jawab tag ni...opp maap pengikut aku tak sampai banyak tu..jadi aku nak tag semua pengikut aku....aku tak paksa jawab....tapi aku memenuhi syarat asas TAG ni...tapi kata orang kalau dah berutang kena la langsaikan...jangan bagi along gi simbah cat kat blog korang..hehehehe
Kata tukang buat TAG : Jawab la TAG ni demi kemajuan sukan negara...hehehe

Kalau tidak dipecahkan ruyung mana akan dapat sagunya. Itu peribahasa yang sinomin kita dengar. Sesuai dengan gambor kat atas tu.Tapi kali ni aku nak tajamkan lagi peribahasa yang sedia ada. Baca kenyataan di bawah ni.....
1. Kalau dipecahkan ruyung, sagunya orang lain dapat.
Yang ni memang selalu terjadi. Orang lain yang bersusah payah berusaha, orang lain yang menuai hasilnya. Selalunya terjadi kepada orang yang jadi ”mangsa keadaan”. Dalam kekalutan kita berusaha ada saja jalan nak pintas rejeki kita.
2. Kalau tak pecahkan ruyung, sorang pun tak nak pecahkan.
Ni lagi satu perkara yang selalu terjadi dalam penghidupan kita. Perkara ni dalam bahasa mudahnya ialah orang yang terlalu berkira dalam apa jua hal, baik keringat, wang-ringgit atau idea .Manusia jenis ni memang tak boleh dijadikan kawan. Yang ni jenis kawan makan kawan.
Sempoikan situasi ni. Kita berusaha buat sesuatu tetapi sebenarnya tak ada apapun hasilnya. Rupanya penyangak dah sebat semua yang kita usahakan selama ini. Kira ada kaitan la dengan tubuk rusuk la situasi ni . Patutnya yang tumbuk rusuk ni mau ditumbuk jer batang hidungnya.
4. Kalau dipecahkan ruyung, kapak pula dikebas orang.
Perkara ni lagi la menyayat hati. Kita dah berusaha berhempas pulas dengan usaha murni kita, secara senyap perkara penting telah diselinap oleh manusia yang tak berhati perut.
Guru Bahasa Berpesan : Pecah kaca atas simen, sudah baca harap komen.