Kengkawan ( المرافقون )

Selasa, 19 Mac 2013

KSSR dari pandangan cikgu paklong

Persoalan mengajar cara KSSR....rasanya masih kabur bagi paklong...tak tahu apa sebenarnya yg nak dicapai....kalau pi kursus dok cerita bab OBJEKTIF, RASIONAL...tapi tak pernah JU yg buat kursus ajar macam mana nak buat eviden BAHASA MELAYU dan praktikalkan kerja tu...setakat teori..memang senang...

Tapi sebab cikgu ni org pandai atau yg memandai-mandai tunjuk pandai....gagah jugak buat walaupun kekaburan masih belom ada pencerahan.



Fail yg rencam dan tiada panduan KHAS dlm menyediakan fail...
Belom lagi dengan pengisian onlinenyer...



Ni la persoalan yg perlu difikirkan....

persoalan paklong : sapa la yg cipta menda alah ni...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam buat Pak Long,ambo turut bersimpati dengan nasib guru-guru dengan sistem pembelajaran yang ntah apa-apa ntah,payoh teman nak cheriter...

'idun sa'idun berkata...

Assalamu'alaikum paklong.. Anak saya tahun 3 pada tahun ini. Tak silap saya, batch anak saya adalah 1st batch yang guna kssr ni.. Masa dia tahun 1 dulu, sbagai ibu bapa konpius gak dibuatnya.. sbb pekse dah tak guna nombor.. markah pon tak tau.. pakai band je..takde hari penyampaian hadiah juga utk budak2 kssr ni.. Masa amik result pekse, cikgu terus bagi sijil pada murid2 yg dpt semua band 6 utk semua mata pelajaran teras.. Tapi di pertengahan tahun 2, kami terpaksa berpindah.. Anak saya pon bertukar ke skola kluster pulak.. Kat skola kluster ni diorang masih guna sistem nombor dalam pekse.. Tak pakai band pun mcm skola sbelum ni.. Adoyaii.. konpius laa..

Granny Hani berkata...

Saya mengajar 3 kelas KSSR. yer betul, kami guru2 ni suka atau tak suka kena pikul juga tanggung jawap, nak suarakan pun siapa lah sudi nak dengar..Semoga sistem di perbaiki demi anak2 dan masa depan negara.

Tanpa Nama berkata...

Usuаllу, ωhat we ѕhould understand when we 1st leaгn аbout Cіalis would be
the fact this is the

My ωebsite ... viagra
My web page > viagra

Mr Sylarius berkata...

Macam biasalah kat Malaysia ni. Sistem pendidikan kita ni sering menjadi mangsa eksperimen, dulu kini dan selamanya. Cikgu-cikgu terbeban, anak murid terhumban.

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...