Kengkawan ( المرافقون )

Jumaat, 25 Mac 2011

Orang Atas Semua BETUL.



Surat dan kertas ujian diterima pada 7/3/2011. Buat ujian untuk murid bermasalah dalam Bahasa Melayu. Bagi satu salinan dan cikgu kena buat salinan lain untuk ujian. Perlu dihantar keputusan yang telah dianalisa pada 10/3/2011.

Nampak tak kerja kelam-kabut...

Ni la yang selalu terjadi pada insan bawahan. Kalau tak buat kena buat surat tunjuk sebab. Tapi dalam keadaan tersepit terpaksa melakukan “kerja gila” macam ni. Kerap sangat benda ini terjadi tetapi tiada siapa yang berani membantah. Main telan semua yang diterima. Semua ini kerana “saya yg menurut perintah”.


Jawapan sopan:-

1. Taka pa, saya akan selesaikan dengan segera.


Jawapan dalam hati.

2. kenapa la kerja ni aku yg kena buat.


Jawapan meluat.

3. Ingat kita ni jentera, nak buat keja kalut macam tu.


Jawapan brutal.

4. Hang nak cepat buat sendiri.


kata pak long : katakan TIDAK pada kerja KELAM-KABUT...

27 ulasan:

Hanafiah berkata...

...nak sambung sikit..

Jawapan memberontak..
Pastu bila syllabus tak habis mula nak marah sebab cikgu lembab...

Jawapan sakit hati
Ada aku kesah kalau aku taknak buat... apsal depa nak buang aku kerja ke...

Jawapan baik..
Baikkkkkk.. saya kan yang menurut perintah..

Nida berkata...

alamak.. yg kat atas ni saya yg komen.. lupa nk sign out suami punya daaaaa.... hahaha

kakpah berkata...

memang kelamkabut la kalau macam tu paklong oi..
ingat jentera bajak sawah ke.. haha..

mobydick berkata...

Salam pak Long..begitulah adat dunia, yg atas ni kerja dia suka memeras tenaga yang dibawah pula kena peras..

Zura berkata...

hehe..xsuke keje kelam kelibut...boleh jd sakit kepala...

mykhalis berkata...

banyak keje nakwat nie..huhuhu

|| NaFiRaa || berkata...

memang orang bawah slalu kena tindas kan.. kalo suka melawan konfem dapat bonus sikit..(sy lah tu~) muahahaha

aida-myasara berkata...

atau jawpan depa untuk kita yang banyak merungut ialah
saya pun macam ni jugak dulu...

kita yang merungut ini:
sengal(-.-!)

pak long berkata...

salam buat hanafiah....
aku suka jawapan sakit hati....memang sesuai dengan jiwa aku...hehehe

pak long berkata...

salam buat nida...
tak pa....janji komen mantob.....memang tepat komen tu

pak long berkata...

salam buat kak pah..
betui tu kak...mesin bajak pun rosak kalau keja kelam kabut..

pak long berkata...

salam buat MD...
memanjang kena peras kalau dok jadi org bawahan...hehehehe

pak long berkata...

salam buat zura...
tepat tu..kalau maigren pakai lagi sakit ka kepala tu...

pak long berkata...

salam buat zura...
tepat tu..kalau maigren pakai lagi sakit ka kepala tu...

pak long berkata...

salam buat khalis...
bereskan keja tu cepattttttttttttt....

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
suka melawan depa kata pembangkang..ehem-ehem

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
suka melawan depa kata pembangkang..ehem-ehem

pak long berkata...

salam buat aida....
jawapan depa tu rasanya nak kena cabai mulut....

iza berkata...

As salam..
Warna warni kehidupan..

n@m@n berkata...

kita kan serba boleh..haha

SYMP kan gu??

pak long berkata...

salam buat iza...
dah memang selalu kalering idup ni....

pak long berkata...

salam buat naman...
memey kita bulih sokmo-sokmo....SYMP hok berak penak..

missgee berkata...

Pak Long,
Ingatkan kat JPN Sabah je
berlaku.. Rupanya tempat
lain pun sama..

P/s: Keja yang mesra guru langsung.. hurmmm

p@kcikLie / mamadiana berkata...

habaq kat depa paklong , buat kerja kalamkabut...robot pon bole serabut..

#tuhok dah jd urng bawahan, pklong bila lg ?

Puan Kutu berkata...

tu la nanti semua benda tak kena paklong,kelam kabut keja jadi haru biru..

pak long berkata...

salam kulaan...
bujur jar anika.....

pak long berkata...

salam puan K....
betui kata puan, kita sokong sebulat suara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...