Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 21 Mac 2011

Nasib Malang Bertimpa-timpa.

Nampaknya bukan spekulasi tapi reliti. Harga barang keperluan yang naik tidak akan kembali kepada harga lama. Bukan nak mengata tapi ini berita. Bagi yang merasa cukup derita.









ini lagi satu masalah yang membelenggu pengguna.

video


kata pak long : barang keperluan yg naik harga pasti terus naik.

14 ulasan:

jeragang berkata...

Biasa laa tu pak long nak berpendapatan tinggi apa-apa pung kena bayar dengan harga tinggi. Semua orang dok kejo nak capai yang tinggi akhirnya kalau di tolak pelapik nak suruh jadik tinggi bezanya tak banyak... silap hari bulan pelapik lagi tinggi

pak long berkata...

salam...
kena kija semace ambo....

kakpah berkata...

santan sekilo 6 ringgit. ayam dah 8 ringgt sekilo. Kita ni nak makan. kena beli jugalah tapi pandai2 kena kurangkan mana yang tak perlu. santan mahal, tak payah guna. ayam mahal, lebihkan sayur. ikan pun mahal gak kan?

Cikgu Hairul berkata...

Terimalah apa yang ada. Bersyukurlah dengan pemerintahan yang seksama sekarang ni.Biarlah nak naik pun asalkan kita tak kebuluran sudah "Kata orang Johor masa saya suarakan pendapat kenaikkan harga ni dalam mesyuarat tingkap di kampung satu waktu dulu"

Bio Aura RM650 berkata...

Melawat blog paklong.. nice blog ;)

p@kcikLie berkata...

kalau keluarga kecik tak terasa sangat paklong...tapi keseluruhannya ramai yang mengeluh akan fenomena ini...kena bijak berbelanja. Ikut keperluan dan kemampuan, jangan ikut kemahuan.

|| NaFiRaa || berkata...

uik.. semua naik harga dah.. gaji x naik2 pon~

iza berkata...

As salam..
Ya la pak long.
Kalau gaji naik seiring dgn harga barang ok la jgk, ini sehala je naiknya, tak turun2 pulak tu...Ke mana hilangnya kata2 rakyat didahulukan?

pak long berkata...

salam buat kak pah...
kena bela ayam la kalau macam tu...

pak long berkata...

salam buat cikgu hairul...
bersyukur dengan limpah rejeki ALLAH...tapi jangan kufur nikmat..

pak long berkata...

salam buat bio...
baper harga bio aura skrg...?

pak long berkata...

salam buat pc.lee...
memang kena banyak pikir bab nak berbelanja....

pak long berkata...

salam buat nafiraa....
dok tunggu bila gaji nak naik.....umpama pungguk rindukan bulan.

pak long berkata...

salam buat kak iza...
barang naik...rakyat la didahulukan dengan harga itu...ehem-ehem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...