Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 14 Mac 2011

Duit Makin Kecik

Salam sejahtera buat semua….

Cuti sekolah datang lagi. Walaupun dalam tempoh seminggu, majlis perkahwinan kembali meriah. Dan masa macam ni la yang memerlukan perbelanjaan yang agak besar. Masa cuti banyak benda yang akan dilakukan.



vedio wajib tonton.

Kerja kawin memerlukan perbelanjaan. Nak makan angin bersama keluarga menggunakan perbelanjaan. Apatah lagi balik kampung yang memerlukan pengorbanan kewangan yang banyak.Tapi mengapa perkara macam kata makcik kat vedio tu boleh terjadi……????


kata pak long : sentiasa mencari keberkatan dalam mencari rejeki.

18 ulasan:

kakpah berkata...

salam paklong,
program2 besar memrlukan perancangan. Bila telah dirancang, ongkosnya sudah kita ketepikan awal-awal.Tidaklah kita tercakar-cakar bila masanya tiba.

Duit bertambah kecil sebab selera kita bertambah besar hahaha..

pak long berkata...

salam buat kak pah..
betui tu....periuk makin besaq kan kak pah.....

sonata anak kancil berkata...

kena atur belanja...kena jimat sikit...nampak macam kedekut...tidak...hanya perlu jimat

pak long berkata...

salam buat SAK...
tepat sekali...pendapat yang baik ni..

nyanyisunyi berkata...

macam sy menanggung segala2nya berseorgan dgn pendapatan yg cukup2 makan..semua wajib dijaga..makan sedap...bila ada lebih..makan angin tk merasalah jwbnya..kerana sekolah anak2 lebih penting.

a kl citizen berkata...

assalammualaikum pak long

itulah, harapnya nanti jangan jadi macam duit cap pisang dulu2 zaman jepun

Norgadis Labuan berkata...

Salam cikgu,
Nampaknya kena banyak berjimat, beli yg perlu je..

Berto berkata...

skang ni kena banyak simpan duit, syiling tu jgn letak merata, simpan dlm tabung

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum,
Duit 50 ringgit tu memang kecik,
jangan kata raga, wallet pun tak penuh. hahaha.

Tapi nilainya besar juga buat saya,
kalau saya beli beras sekampit, tak muat pulak raga, bergantung pada orang yang menilainya, bak kata pepatah besar periok besar pula keraknya.

iBu...gUru berkata...

salam pak long........... ada duit kecik jer tengah2 bulan ni

karatz berkata...

jangan boros dah la ye.ni ade duit lebih sikit mata dah kelabu asap.
berjimat dan berhemah menggunakan duit.idup paklong.kekekekeke

pak long berkata...

salam buat ns....
memang semua org kena tanggung macam kan...

pak long berkata...

salam buat cikgu...
betui tu apa yg cikgu kata...jangan jadi duit jepun...

pak long berkata...

salam buat nor..
tepat kata nor..beli yg perlu jer kan....

pak long berkata...

salam buat berto...
kena simpan tabung buluh yg besor..

pak long berkata...

sala buat LL...
RM50 yg penuh angan-angan jer kan...

pak long berkata...

salam buat ibu...
sama la ngan kita.....sentiasa rindu awal bulan

pak long berkata...

salam kartaz...
bagus peringatan tu...jangan boros..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...