Kengkawan ( المرافقون )

Rabu, 9 Mac 2011

Bajek Lari Lagi


Rasanya bertambah lagi beban kewangan para ibu bapa. Yang tidak merasa boleh senyum tapi yang merasa akan terus rasa perit. Beban yang bertimpa-timpa.

kata pak long : tak rasa tak apa, kalau rasa akan menderita.

18 ulasan:

AISHA INANI berkata...

kesian jugak my parent! anak2 daa la semua stady lagik. adoiii.

A.s.t.i.n.a berkata...

sekarang ini ekonomi sgt menakutkan.. taraf hidup semakin tinggi sedangkan pendapatan sgt minimum...

EJA berkata...

aiya..kanapa semuanya pun nak naik?tak paham..tak paham..

Nazatul shima berkata...

hmmm....kena lebih peka pada kehendak rakyat...rakyat spatutnye diutamakan..

azieazah berkata...

Mungkin terpaksa juga dinaikkan tu. Sebab harga barangan mentah sekarang dah tak macam dulu. Semuanya mahal belaka.

Tapi kalu anak2 yang dapat peluang dok asrama, lebih baik kot dari yang dok dgn family. Kadang2 suasana rumah tak berapa selesa nak belajar, wpun makan sedap...

Pengaruh luar lagi.. uishhh. seriau gak kita.

Antara Tergelak dengan Terbahak... Hak Hak Hak Hak!

pak long berkata...

salam buat aisha...
tau tak per...

pak long berkata...

salam buat astina..
betul kata As tu....

pak long berkata...

salam buat eja..
naik yg pasti tak turun

pak long berkata...

salam buat shima...
haah kan shima..patut pikir la rakyaat jelata...

pak long berkata...

salam buat AA...
kenangan kat asrama tetap manis tuk dikenang

akugumbira & riang-riang berkata...

aiseyh.. hurmm.. kenapa nih paklong?

cik ubi berkata...

seb baek aku masih anak lagi..belum tuka status bapa..

haha

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Masaalah pokok:
Bila sudah terang berpenyakit, busuk & reput,kenapa orang takut menebangnya?
Masaalah orang:
Ramai tetap memilih untuk tidak menebang spesis pokok yang sentiasa mendatangkan masaalah.
Masih ramai tidak serik diperdaya.
Tidak kurang bilangan orang yang takut pada sesama manusia.
Jadi masaalah bermasaalah la kan?
Kak G prihatin, tetapi tak berdaya melakukan perubahan besar untuk orang lain.
Semoga saja semua orang melakukan yang terbaik mengikut lunas Islam & hukum Allah SWT. Amin.

pak long berkata...

salam buat akugum..
kadar bayaran makanan asrama naik lagi

pak long berkata...

salam cik ubi...
lega la aaa....ehem-ehem

pak long berkata...

salam buat kak G..
terima kasih atas pandangan akak

iza berkata...

As salam..
Pak long, iza tag paklong utk join GA ni Putihmerahbiru 1st Giveaway

pak long berkata...

salam iza...
mekasih banyak TAG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...