Kengkawan ( المرافقون )

Ahad, 4 April 2010

Sigmen bersama OSTAD


Assalamualaikum…

Bersua kembali dalam sigmen bersama OSTAD…..cewahhhh acah jer tu, sebenarnya aku dapat bahan ni dari email kawan baik aku. Rasanya ada unsur ilmiah dan patut dikongsi bersama….sama-sama kita renungkan bait-bait kata tersebut....

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Alamak, dah lewat!

Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..

Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ...

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)

Pesan Ostad : Yang baik kita kongsi bersama, moga jadi panduan berguna.

16 ulasan:

n@m@n berkata...

terima ksih ostad pak long..

jangan kongsi yang buruk sudah..hehe

cikgu isza berkata...

salam pak long,
kalau perempuan panggil aper yer?

MOBYDICK berkata...

Begitulah sifat manusia sayang untuk taubat..suka buat dosa..

missgee berkata...

Pak Long..
Yang lalai diingatkan..
yang ingat dikekalkan.. :)

pak long berkata...

salam buat naman...
kain yang buruk jangan dibuang,buat pengesat siair mata.....klasss kan lagu tu..

pak long berkata...

salam buat cikgu isza..
kalau pompuan kita panggil "ostajah"..gurau jer...

pak long berkata...

salam buat mobydick....
teruslah berdoa agar hati kita diberi kekuatan untuk bermunajat padaNYA..

pak long berkata...

salam buat missgee..
mudah-mudahan kita beroleh pahala dari apa yg kita lakukan..insyaalah

♥cybermummy♥ berkata...

ini satu pesanan buat diri saya .
Selalu bertangguh dalam membuat sesuatu perkara . Terima kasih sebab mengingatkan sebelum terus terleka T_T

haziqah berkata...

pak long..ent3 neh kan mcm ada kene mgena la ng diri saya yg selalu terhasut dek bisikan setan nehh..tapi semua pon penah kan,,,HEHEHEHE..ape ape pon bnyak mintak doa dari ALLAH..=)

pak long berkata...

salam buat mummy..
yg utamanya buat peringatan diri pak long ni....

pak long berkata...

salam buat haziqah...
sama-sama kita berdoa agar segala amalan kita diterima oleh ALLAH..

Mak Su berkata...

tq :)

pak long berkata...

salam buat mak su...
lama tak singgah umah kita..mekasih banyak la singgah...nanti nak jengok umah mak su la..

helena's berkata...

pernah dapat email nih..menyedarkan insan..time kasih paklong,,

pak long berkata...

salam cik hel....
mekasih banyak singgah...moga ada hikmahnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...