Kengkawan ( المرافقون )

Khamis, 25 Mac 2010

Teknologi Makan Diri

Kali ni aku nak cakap pasal bebudak sekolah pakai anpon canggih. Dasat dan cukup hebat. Tapi sekarang ni dah banyak disalah-guna. Anpon canggih manggih ni banyak guna. Paling best ada vedio kamera. Boleh buat kenangan manis, masam,pahit dan segala bagai.

Aku ni ramai kengkawan. Dari yang muda sampai la yg tua bangka. Jadi nak cerita la bab vedio bebudak sekolah ni. Kalau nak buat koleksi memang banyak dosa nengok menda ni. Tengok tajuk vedio klip pun dah seram-sejuk. Antaranya :

1. budak sekolah baru

2. barang baik budak sekolah

3. budak sekolah selak

4. budak sekolah skodeng

5. kongsi ramai-ramai

dan banyak lagiiiiii

video

Banyak andaian cam mana boleh dapat vedio kaler biru bebudak ni. Antara faktornya

1. anpon rosak antar pebaik kat kedai : jadi tukang pebaik bukak semua dan kalau ada vedio bonus depa akan ambik.

2. dirakam oleh kekasih ala-ala cinta monyet dan bila brake, vedio kenangan bersama ni dibluetooth kat orang lain.

3. anpon dicuri dan pencuri dapat video bonus tu dan disebar kat kengkawan.

Sebagai kesimpulannya, vedio klip anpon kaler biru ni dah banyak dipasaran cerah-gelap. Tak hairanlah kalau kes buang bayi menjadi-jadi. yang baik jadikan panduan, yang buruk kita buang jauh ke laut lepas....

42 ulasan:

annie berkata...

SALAM PAKLONG, suspen saya nak playkan video klip tu..sekali play!! ayoyoyo....S.Samsudin daaaa...

pak long berkata...

salam buat annie...
saja bagi saspen..hehehe..

maiyah berkata...

haha.. s samsudin je.. tp mmg le skrg dah byk pun bahana bebudak skolah ni

cikgu isza berkata...

salam paklong.. yang keempat.. diri sendiri yang sebarkan.. tah pasal per tah.. nak cari glamer..

ehhh.. abang sudin.. suka abang sudin.. Macho :)

pak long berkata...

salam buat maiyah...
mohon doa moga semua keturunan kita selamat dari bala...

pak long berkata...

salam buat cikgu isza...
haah kan..glemour abis...jadik seronok gamaknya kan cikgu...

Misz berkata...

mencabar sungguh mendidik anak2 zaman siber nih...cabaran n dugaannya kdg2 tak terjangka..jgn kan yg sekolah menengah...yg sekolah rendah pun dah mula nk tunjuk skill...harap cikgu2 semua tekadkan azam..mendidik anak bangsa..

::SizuKa:: berkata...

salam buat pak long..

lama tak menjenguk di sini...hehe..
bila hp canggih disalahguna, mcm2 jadi..hmm...

pak long berkata...

salam buat misz..
memang dasat cabaranya kan...jadi kita kena berhati-hati sentiasa dijalan raya..

pak long berkata...

salam buat sizuka..
amboi lama cuti aaa...
moga appy selalu...

n@m@n berkata...

bila dirampas enset, mengamuk sakan pulak

~yna_kawaii~ berkata...

haish...tula pasal kann..
budak2 pun pikiran da jd kotor..
huhuhu..

Nida berkata...

Pak Long depa ni fikir seronok je time tu, bila gambar dah tersebar kat internet kesian mak bapak terheret sama malu... Nau'zubillah

kakpah berkata...

budak2 sekarang banyak yang akal letak kat kepala lutut.

zaman kakpah sekolah dulu budak perempuan pakai skirt lagi pegi sekolah, PE pakai short...
takde lah pulak perangai macam sekarang buang anak sana sini..

~ ReD ~ berkata...

hehe.. pak long eja vedio.. salah. jangan marah haa ;p

applesakura berkata...

betoi33..aduh~~~

pakcikLie berkata...

salam paklong..kalau menukar anpon janagan bali yang kalar biru, cari haja yang kalar hirang..
guring kada pati janak semalam tuham kainik jadinya.

Tanpa Nama berkata...

Itulah akibat islam tolak tepi dunia dah deperlebihkan...ternyata sekolah gagal mendidik manusia jadi baik....sekolah kebangsaan pula tu...

Chik Na berkata...

kadang buat saya risau..bukan senang nak didik anak jadi yg soleh dan solehah zaman nih..banyak dugaan dan cabaran

pak long berkata...

salam buat naman...
mua kena berus-lee cikgu yang rampas anpon tu...hehehehe

pak long berkata...

salam buat yna...
tu belum lagi ada pendidikan sex kat sekolah..hehehehe

pak long berkata...

salam buat nida...
kita kerap berdoa moga anak-cucu-cicit kita tak la jadik cam tu...amin

pak long berkata...

salam buat kak pah..
haah kan...dulu tak sedasat cam ni..ni la tandanya zaman akhir kan kak pah..banyak kejadian pelik berlaku

pak long berkata...

salam buat cik red...
alamak..cikgu dah mamun la..eja pun salah..xsaited ngan tajuk suam-suam kuku tu..hehehe

pak long berkata...

salam buat apple...
moga jadik pengajaran buat kita...buat apple appy selalu

pak long berkata...

salam kulaan...
kaler hirang gin harat pada kaler biru aur keganangan vedio biru..hehehehe

pak long berkata...

salam buat tak bernama..
IKUT SYARIAT ISLAM ANDA SELAMAT...

pak long berkata...

salam buat cik Na...
moga kita sentiasa memohon doa agar generasi kita selamat dunia dan bahagia diakhirat..amin

Kunang-Kunang berkata...

Macam2 yer cikgu. Pendek kata budak-budak sekolah sekarang maju sungguh.

DDrfauziah berkata...

Aslkm.
:) hmmmm ... buntu gak nak komen, sbb dedulu Kak G pernah dgr ada kes lg teruk ... tp mungkin tak tersibar meluas kut!
Video suspense ye! ... nakal Cikgu Disiplin la ni!

Kak Aidah berkata...

Salam Pak Long,
buat suspen je nk playkan video tu. Betul apa yg Pak Long kata budak2 sekarang selalu menyalah gunakan apa yg mak bapak berikan

pak long berkata...

salam buat kak ani...
tu la yang ngeri dan takut kan kak...

pak long berkata...

walaikumsalam buat kak G...
apapun kita berdoa moga bala dijauhkan dari keturunan kita kan kak G..

pak long berkata...

salam buat kak aidah..
tu la kak...mak-ayah sayang dekat anak..tapi anak sebaliknya..

|| NaFiRaa || berkata...

salam pak long...
haah lah pak long.. mmg byk sgt video2 cam tuh skrg nih!!! tinggal bluetooth jek.. x payah2 bayar pon..

malam nih lagi satu kes buang janin.. mmg takut sgt kalo tgk berita skrg nih.. mega anak kita di lindungi..aminnn

iBu...gUru berkata...

salam pak long
time ibu jadi guru disiplin macam2 tgk dlm hp bebudak kita ni. budak2 ...... nak menyangkal bukan konon tapi tepampang beg yg dok bwk ari2 ke skolah dlm hp depa.

Aida Ali berkata...

Zaman sekarang handphone dah jadi keperluan kepada anak-anak termasuk budak-budak kecik ni. Tak reti nak kawal macamana..

pak long berkata...

salam buat nafiraa...
memang ngeri kan nengok cerita buang jenin tu...mintak doa jangan jadik pada keluarga kita..amin

pak long berkata...

salam buat ibu guru...
nak cakap payah...tak cakap payah kan ibu...serba salah kita dibuatnya..

pak long berkata...

salam buat kak aida...
keperluan yang tersasar gunanya..susah nak cakap kan kak

helena's berkata...

salam paklong//

setuju gila..dak sekarang nih lagi advance tau..kecik2 dah pandai..

sampai kadang2 saya risau camane nak jaga anak sendiri nt,hahaha

pak long berkata...

salam buat cik hel...
haah...tu la yg dipikir bila kita anak....hanya mohon doa moga ia selamat semuanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...