Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 1 Mac 2010

"Kisah Paling Seram - Gengblogger.com"

Sebelum aku nak mula kisah aku. izinkan aku definisikan dulu beberapa perkataan yang menjadi kata kunci kepada tajuk ini.

Mengikut kamus Dewan keluaran 2004 mendefinisikan perkataan....

  1. Kisah diertikan sebagai suatu cerita atau kejadian.
  2. Paling merupakan darjat perkataan yang terlalu atau sangat.
  3. Seram seringkali dikaitkan dengan perasaan takut ataupun gerun terhadap sesuatu.

Kita memang biasa dengar kejadian histeria. Jikalau sekadar nak cerita memang la tak seram mana, tapi apabila aku sendiri melihat kejadian tu. Fuuhhhh memang seram. Tu kira terjadi pada waktu siang, kalau malam maknanya seram gandadua la gamaknya.

Kisah ni terjadi pada tahun 2009.Sekolah menengah sebelah sekolah aku telah berlaku kejadian histeria.Jadi ustaz sekolah aku telah dipanggil untuk mengubati kejadian tu. Dan aku telah diajak sekali untuk pergi ke tempat kejadian tu.Aku pun ikut sama. Ni kira peluang la aku nak nengok live kejadian histeria.

Sesampainya kami disekolah tu. Terdapat la 2 orang pelajar perempuan yang telah dirasuk. Aku jadi cuak jugak melihat kejadian tu. Maklumla ni pertama kali aku saksikan kejadian tu. Ustaz tu mula la membaca doa untuk menghalau makhluk halus tu. Aku pun rakam la kejadian tu dengan anpon aku.

Memang seram la aku lihat. Bayangkan beberapa perkataan yang keluar dari mulut pelajar tu. Rasa macam pelik, tapi perkataan yang dituturkan memang jelas. Nak kata tak percaya, kejadian ni berlaku depan mata aku. Fuhhh memang seram la kalau dengar pertuturan tu. Tengok saja la. Cikgu-cikgu kat situ pun muka saspen jer. Tu maknannya seram la tu.

Jadi sebagai bukti aku lampirkan rakaman yang aku buat untuk tatapan bersama. Cuba dengar elok-elok perkataan yang disebut. Sah menyeramkan. Kalau tak caya. Cuba tengok rakaman video ni waktu malam. Sebab malam kan sinonim dengan antu. Jadi tu la kisah seram yang pernah aku alami.



video

26 ulasan:

maiyah berkata...

nasib sore dia x ubah cam garau.. dia dok jerit.. seram gak

pak long berkata...

salam buat maiyah...
memang seram sejuk la kalau nengok video ni waktu dinihari....tak nak jointer kontest ni..?

RMY-Abelitokjoro berkata...

salam pak long...la saya baru tulis cerita seram masa saya umur 12 tahun tak tau pulak ada contest....

naz berkata...

ehhh kecil je orang nya

E.d.Y berkata...

wah..seram2..

pak long berkata...

salam buat naz....
org kecik...tapi sahabat yang masuk dalam badan tu jadikan dia power.....

pak long berkata...

salam buat abeli...
ala abe buat la kisah tu balik..tapi tajuk ikut cam mana penaja nak...

pak long berkata...

salam buat edy....
seram jangan tak seram...hehehehe

azieazah berkata...

Saya sendiri pernah kena histeria 2x semasa Tingkatan 5 di sekolah dulu..

susah nak terangkan keadaan masa tu...

Temuk berkata...

Salam perkenalan pak long,
Mohon izin singgah. Kejadian histeria ni masih banyak tanda tanyanya. Yg hairan tu, orang Melayu kita yg sering kena. Nak sebut di sini, gambar2 menuai padi pak long yg cantik dlm entri terdahulu. Ada yg mengingatkan saya ke zaman hujung 50an semasa tinggal di kampung, sebelah Bg. Datoh nun! Yg pasti gambar 'tempang' tu! Ikan apa yg banyak kat situ, pak long?

pak long berkata...

salam buat azie...
memang misteri....tapi bila nengok org yang kena...rasa seram sejuk..

pak long berkata...

salam buat en. temuk
mekasih banyak singgah....tempang tu ikan sepat dan puyu jer yang kena..sekarang ni ikan dah kurang...kesan buat bendang serak dan kuat main racun...

cikgu isza berkata...

ada kawan tu.. kalau dia jalan petang2 ikut saya.. malam nanti mesti kena histeria..huhuhu

pak long berkata...

salam buat cikgu isza...
org tempat saya kata kawan cikgu tu jenih "lemah tengok"..mudah kena rasuk...

Echa berkata...

ishh.. teringat masa dok hostel dulu... tengah duduk kat tangga masa tu..tetiba budak sebelah terjerit jerit... mencacau seme lari.. hehehehhehe.... kenangan tul..

~ ReD ~ berkata...

kalau ada org histeria, saya x kan dekat smpai nak rakam vklip sebab saya memang penakut. silap2 ngan saya sekali terbabit kena rasuk.huhu

helena's berkata...

alah paklong.cikhel takut..baca je dah takut.tak play pon..sebab takot..huhuhu

Khairi berkata...

tak dpt tgk lg video. malam kang bleh usha.

pak long berkata...

salam buat echa...
memang cabut la kalau org terasuk histeria sebelah kita....insan ni jadi kuat tau...sebab ada org dah masuk lam jiwer dia...

pak long berkata...

salam buat cik red...
haah jangan carik pasal...nanti menda ni leh berjangkit kalau orang tu jenis penakut...saspen tu

pak long berkata...

salam buat cik hel...
baik cik hel jangan tengok...bukan bab main-main ni....nanti cik hel histeria....naya oooo

pak long berkata...

salam buat khairi...
nak lagi best...nengok padam lampu...biar cahaya video tu saja...tentu sensasi..hehehehe

qismina berkata...

ehehe.. dulu ms skolah pernah ada.. tapi sy anggap dia menggediks jer.. sbb yg kena dak2 bawah.. dia kat tingkat 3 .. tetiba nangis then jerit2..

pastu joinkan dia ngn dak2 kena rasuk.. ada laa dlm 4 org kot.. kwn sy ckp.. diorg main kejar2 keliling garage bas..

dulu sy tk pernah caye ngn kes histeria.. sy anggap ngade2 dan terlalu lemah semangat.. ehee... tp mmg tkleh di nafikan syaitan tue ada unt mengganggu kita..

missgee berkata...

Pak long..
Tak nengok lagi..
Esok pagi arr..
Malam2 nengok tak mau arr..
Ngeri nyerrr.. errrr

pak long berkata...

salam buat Qis...
sekarang ni pak long percaya bab histeria ni..sejak dari nengok kes tu...dan betul la kata qis bahawa syaitan akan sentiasa mengganggu anak adam.

pak long berkata...

salam buat missgee...
tengok siang jer...jangan nengok malam..memang betul seram tau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...