Kengkawan ( المرافقون )

Rabu, 3 Mac 2010

Hikayat Prosa Klasik

Alkisah peri mengatakan cerita raja yang pertama memiliki blog peribadi bernama raja Punya Pasai; maka adalah diceriterakan oleh orang yang empunya cerita ini, Baginda memiliki shoutbox untuk diisi pesanan oleh penduduk yang datang keistananya. , Maka baginda mendapati satu pesanan yang pelik yang dibaca oleh baginda.


Dengan anugerah Tuhan sarwa'alam sekalian, Baginda menerjah masuk bolg tersebut. Ada pun barang tahu kamu sekalian, bahawa gerangan mahu berniaga online rupanya. Beberapa lamanya ia di sana, melihat gerangan apakah barang yang ingin diperdagangan itu. Maka jika dilihat barang itu, terkejut yang amat oleh baginda. Semua berkaitan barang dalam khas buat Tuan Puteri. Murka lah baginda, gerangan apa perlu membesarkan barang itu sedangkan barang Tuan Puteri terlalu amat elok rupanya



Maka akhir kalam , baginda memberi peringatan bahawa tolong jangan masuk shoutbox beta semata-mata untuk berdagang. Jika tuan hamba nak kaya, biarlah tuan hamba kaya seorang sahaja. Beta biar kaya budi dan kaya anak sahaja.

19 ulasan:

~ ( LayDee_N ) ~ berkata...

Ampun beribu2 ampun.. patik dtg mngadap tanpa diundang.. :p
hahahha..

pak long berkata...

Salam buat Laydee N....
mekasih banyak sudi singgah blog pak long...moga terus ceria...

naz berkata...

ahaha montok siott

helena's berkata...

hahahhaha..

Patik tergelak memabacanye..wahh patik pulak ko ye..hehe

paklong!time kasih atas nasihat.
cikhel tak nangis dah!

pak long berkata...

salam buat naz..
barang baik..terus dari ladang....hehehehe

pak long berkata...

salam buat cik hel....
sempoikan teks hikayat tu....
apapun pak long sentiasa doakan moga cik hel gumbira selalu

maiyah berkata...

ekeke.. slalu gak kene camni tp wat dek le

iBu...gUru berkata...

salam pak long
x yah layan pesanan2 cam tu

blueCITY® berkata...

heeeeeeee...

betul betul betul
tapi byk org byk ragam
banyak tujuan
so, biarkan la mereka
janji win win situation
asal jgn menyusahkan org dan salah

heeeeee

opsssss

tuan hamba juga datang mengadap
kalau boleh barang satu dua ingin juga berdagang di negara sultan ke?
heeeeee

pak long berkata...

salam buat maiyah...
mekasih atas nasihat dan pandangan maiyah tu...gua caya lu

pak long berkata...

salam buat ibuguru...
haah kan ibuguru...biar dia terjun dengan labu-labunya....biarkan...biarkan

pak long berkata...

salam buat blueCITY...
apalah salahnya jika tuan hamba nak berdangagn dinegeri beta....buatlah baner besor-besor....hehehehe (jangan marah aaa.gurau jer)

Nida berkata...

Salam Pak Long..

Part kaya anak tu yg paling best sekali.. mudah2an..aminnnn

pak long berkata...

salam buat nida...
betul tu nida....kita yang marhain ni setakat kaya anak je la...hehehehe

Norgadis Labuan berkata...

Hahaha...! Ampun tuanku, harap jangan murka kepada hamba yang hina ini, tak tertahan rasanya nak tergelak membaca entri tuanku kali ini...hahahaha... nampaknya tak dapatlah hamba membawa barang dagangan ke istana tuanku ya...

pak long berkata...

salam buat nur....
jangan cam tu...kita masih ada hubungan dagang lagi....

* mEsSy * berkata...

ampun tuanku.. sila jatohkan hukuman pancong kepada pedangang2 tersebot..

patik menjujung perintah.. agagagga..

:P

pak long berkata...

salam buat messy...
mak aiii...hukuman mandetori tu...keh..keh..keh...

Tanpa Nama berkata...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...