Kengkawan ( المرافقون )

Isnin, 25 Januari 2010

Surat Tuntutan Faraaid


Kali ni aku nak kongsi satu bab penting.....jika kita hendak menuntut harta atau wang simpanan simati kita akan bersua dengan borang yang macam kat atas tu....biasanya borang ni kita ambil kat mahkamah syariah....tapi borang tu kita boleh buat sendiri dengan mengikut format kat atas tu.....aku buat ni untuk berkongsi kemudahan supaya jimat masa dan boleh bawak borang yang dah lengkap ni terus ke mahkamah syariah....

aku dah tandakan perkara-perkara yang perlu diisi atau diubah mengikut kesesuaian.....moga kita dapat berkongsi perkara yang bermanfaat...

10 ulasan:

azieazah berkata...

Mesti rumit urusan harta pusaka ni kan? Dan dalam masa yang sama mesti berhati-hati juga..

maklumlah, faraaid ni mesti dibuat dengan betul dan ikhlas hati..

kerana harta, boleh bermasam muka adik beradik...

pak long berkata...

salam buat azie..
memang betul...jadi kandungan surat yang kita buat ni kena dapat persetujuan adik beradik..

adiwarnatasya berkata...

Owahhh bagus Pak Long britau...

pak long berkata...

salam buat adi
menda ni kita kena kongsi sebab boleh jadi panduan buat kengkawan..

Rauna_safia berkata...

paklong skang makin mantop...hehehhe..kem slm kt anak murid ye paklong....=)

pak long berkata...

salam buat usagi...
ala.biasa jer....usaginyer blog lagi mantop..cun tau..
insyaalah akan disampaikan salam tu..
buat usagi moga terus ceria

Adeqq berkata...

owh, macam tu ek? tanks tau pak long.. kongsikan mende ni.

boleh jadi pedoman di hari mendatang!~ mekasehh

Kunang-Kunang berkata...

Salam hijrah Cikgu sudi berkongsi demi kemudahan bersama.

pak long berkata...

salam adeqq....
dah rasa cam mana cara nak buat..tu yang nak kongsi ngan kengkawan...
menda ni nampak kecik tapi penting..

pak long berkata...

salam buat akak....
yang baik kita nak kongsi bersama....moga mendapat kebaikan bersama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...