Kengkawan ( المرافقون )

Jumaat, 15 Januari 2010

Hari-hari mau bikin ma.....

Tahun lepas depa ni tahun 2....ala darjah 2 la tu....tahun ni ikut depa lagi...Tahun 3....ajaq masih sama Bahasa Melayu...subjek teras aku....Benda ni kena buat selalu....leceh tak leceh kena buat jugak bagi siap...GB nak semak setiap Jumaat....rancangan mingguan tuk ngajaq....ni la menda yang selalu dok buat...

Rancangan Harian Bahasa Melayu Tahun 3.

Mata Pelajaran : BAHASA MELAYU

Kelas : 3 Mawar

Masa : 10.35 – 12.05

Hari : Isnin

Tema : Sekolahku rumahku

Tajuk : Sekolahku indah

Objektif : Diharap murid dapat :-

1. Membaca dengan nada dan intonasi yang betul.

2. Menjawab soalan pemahaman yang diberikan.

Fokus Utama : Menyatakan secara berterus-terang dan meyakinkan dengan menggunakan intonasi dan unsur paralinguistik yang sesuai untuk mengguatkan permintaan.

Fokus Sampingan : Memilih dan menggunakan kata dan ayat yang sesuai untuk menyatakan sesuatu permintan.

TataBahasa : kata hubung

Nilai : Kerja sama

Bahan bantu mengajar : Bahan audio-video

KBKK : kontekstual.

Aktiviti :

  1. Penerangan oleh guru
  2. Memahami bahan bacaan berdasarkan petikan.
  3. Menjawab soalan lembaran kerja.

Impak : P&P berjalan lancar

Ikhlas dari :-



14 ulasan:

aisha wUtevA!! berkata...

hahaha, jadik cekgu mesti wat cam nih ek??
adeehhh...
dulu selalu tengok umi kite buat.
kadang2 macam kena tulih bende sama jek. bosan2! adehhh...

pak long berkata...

salam buat aisha...
haah ..ni la rutin harian yg kena buat..kalau tak siap..datang pegawai pemantau..mau berpeluh jadiknya...gabra...hehehe

fa10 berkata...

klu boleh copy paste, jimat masa kan? duk salin benda yg sama jer....

-HanaMichi- berkata...

pak long ..ni isi kandungan dalam buku persediaan ek? osmet kt hari2 buat..

azieazah berkata...

Sebab tu lah agaknya saya tak jadi cikgu...

Sebab saya tak cukup rajin nak buat macam ni, wpun saya suka budak-budak..

pak long berkata...

salam buat fa10..
lani dok copy n paste jer...senang..
seminggu sekali buat...

pak long berkata...

salam hana...
haah ni la yang kena buat hari-hari..sampai pencen...hehehe

pak long berkata...

salam azie...
betui tu...menda ni cukup malas nak buat....ngajaq no hal...

eQuRlz berkata...

housemate saya pun baru jd cikgu..die pun cam malas2 nk wat bende nie..hehehe

pak long berkata...

salam buat eQurlz...
yer ker....
biasa la cam tu...
kim salam dekat kawan tu erk...
buat equrlz..moga ceria selalu

izazin berkata...

Jangan malas cikgu.Kalau banding nelayan dan penoreh, kita punyer keje lg senang kan.Ish, tatabahsa cikgu ni silap lak.tak pe kan.suke2.hehehehe OUM dah dafter ke?

pak long berkata...

salam buat cikgu izazin...
yer ker....maap la tak perasaan tatabahasa silap...mekasih habaq kat pak long...
dah daftar dah...nak ambik modul dalam minggu ni...

izazin berkata...

Bukan tatabahasa dalam RPH Paklong yg silap, ejaan saya yg silap tp sekadar suka2 tak pe kot.heheheh Kalau Puan Hjh Mahaya Yassin tau saya eja mcm ni, pengsan dia.Dia kata berdosa cikgu bahasa menjahanamkan ejaan.hehehehe nasib dia tak tahu.Best la citer Pak long kt kampung jadi nelayan, ada tak lg citer g tangkap ikan?Tabik cikgu leh jadi mcm2.

pak long berkata...

salam buat izazin...
cam tu la penghidupan cikgu yang asal kampung...keja gomen campur ngan keja kampung....
buat cikgu iza moga terus berbahagia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...