Kengkawan ( المرافقون )

Selasa, 8 Disember 2009

Nak Buat Kari Udang

Bahan-bahannya


Udang besaq yang dibersihkan janggutnya


Daun kari, bawang kecik, bawang putih untuk tumisan


Kelapa diparut dan ambil santannya..lagi pekat lagi kaw..



Bahan-bahan kat atas ni akan digiling...


Dah lumat bahan-bahan digiling..kena pandai skil mengiling ni..


Dah siap kari udang rempah giling...fuhhh memang sedap..selamat mencuba..

Dari dapur pak long

8 ulasan:

Finaz berkata...

aisey tak tahan beb... sedapnya.. oh..pandai giling rempah ek..bagus2!

pak long berkata...

salam finaz..
memang sedap kari rempah giling...biasa la...selalu nolong mak...ada hikmahnya..

Marina Monroe berkata...

Ya Rabbi, pak long masih lagi pakai batu penggiling? Arwah Mak saya berasal dari Kedah, memang suka menggiling rempah2 kari bila nak masak, tapi saya selalu dpt escape dr menggiling masa remaja dulu2..that was like in 1960's. Ngee....btw tima kasih jadi followers saya.

pak long berkata...

salam marina..
sedap tau rempah giling..sebab ramuan tu kita yang campurkan...yg peket tah apa-apa depa campoq..
jom layan gilin...hehehe

Daun Bidara berkata...

ini orang terbilang je pandai buat ni

pak long berkata...

Salam buat daun bidara..
tak jugak...
bahan mudah...
nak mengiling jer kena ada skil..
kalau rajin buat insyaalah..
keja teruk sikit..makan sedap..

Echa berkata...

waaaa.. pandainya paklong masak...

pak long berkata...

salam buat echa....
ala sesekali try skil...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...