Kengkawan ( المرافقون )

Selasa, 29 Mac 2011

Tak Buat Kena SAMAN

Cantik kan grafik kulit buku persediaan mengajar tahun ni.

_______________________________________________
SELASA : 29. 3.2011

Mata Pelajaran : Pendidikan Jasmani
Kelas : 3 Mawar
Masa : 745 - 8.45 pagi

akiviti seperti gambar di atas.
ajar teknik lompat tinggi.
letak palang paling bawah. nama pun nak belajar kan.
Alatan : peralatan lompat tinggi.

________________________________________________
Mata Pelajaran : Bahasa Melayu
Kelas : 4 Melor
Masa : 12.05 - 1.05 t/hari
Tajuk : Rumah Pusaka
Kemahiran : Membina ayat selapis berpandukan gambar.

Aktiviti : bina ayat mengikut gambar yg diberi.
nampak bersungguh jer buat ayat. memang bagus.
Alatan : kad gambar

_____________________________________________

Yang sebenarnya persediaan mengajar tu ditulis macam kat bawah ni jer. aku saja jer buat macam kat atas tu. mana tau Kementerian Pendidikan Malaysia buat contoh persediaan macam kat atas tu. sempoi jugak kan..siap ada bukti melalui gambar.
_________________________________________________

Aku hadiahkan pic senyuman spesel buat pengunjung blog aku.


___________________________________________________

kata pak long : senyuman adalah satu sedekah



28 ulasan:

a kl citizen berkata...

Kalau buku rekod boleh diakses macam blog ni bagus juga kan....

Barulah paperless

pak long berkata...

salam buat cikgu...
betul kan cikgu....buat keja semua boleh pantau...buat cara on9...

Norgadis Labuan berkata...

Salam.
Kalau semua kerja boleh on9, ringan sikit beban agaknya cikgu...

pak long berkata...

salam buat nor...
memang tepat kata nor....baru la real pendidik seiring dengan IT...

Aida Ali berkata...

Era KSSR ni macam banyak kertas je

adol ihsan berkata...

Salam :

Hehe .. Senyum tak perlu kena bayar pun..

:)

pak long berkata...

salam buat kak aida...
KLSR, KBSR dan terkini KSSR...penin paler mikir..

pak long berkata...

salam buat AI....
sesuai dengan lagu dato M.Daud kilau...

Lieynanilaz berkata...

so sweet senyuman anak murid itu...

pak long berkata...

salam buat lieyna...
senyuman carik makan...hehehe

Dinaz berkata...

tugas mengajar ni memang berat dan kena bertanggungjawab...naseb dinaz taj jadi guru...kalau tak 'hancus'...

jadi cikgu pon kena senyum selalu, ikhlas mengajar ..baru murid suka..kan cikgu?

mie berkata...

comel budak2 semua ni...
tambah bila tekun menimba ilmu..
eheheee

pak long berkata...

salam buat dinaz...
senyum mau manis kan sis....caya la

pak long berkata...

salam biat mie...
appy selalu hendaknya...

mobydick berkata...

Salam Pak Long...teruknyo jadi cikgu,niat ambo dulunyo nk jaddi cikgu jugak tapi tak jaddi...

Berto berkata...

bukan main tinggi lagi palang lompat tinggi tu paklong, hik hik

pak long berkata...

salam buat M...
kira ok la tak jadi cikgu...selamat..

pak long berkata...

salam en. Berto..
jom joint lompat...

azleen berkata...

Manis senyumannyer..anak sapa tu..

pak long berkata...

salam azleen...
tu la anak murid hamba.....

|| NaFiRaa || berkata...

uik.. banyak jugak keje cikgu nih kan~ ingatkan mengajar jek.. patutlah biras sy slalu kata byk keje..urmmm..

n@m@n berkata...

ada cikgu sekolah lama dulu siap buat untuk 3 minggu buku rekod..haha

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Tak berapa nak faham bahasa guru2 ... memang pelajar nakal! :)
Tapi senyuman paling ikhlas ialah dari kanak-kanak, pelajar cilik! Ya kan?

missgee berkata...

Pak Long,
Grafik kulit buku negeri sabah
lagi cantik..hehehe..

P/s:Bahagian refleksi tue paling malas nak buat.. huhuhuhu

pak long berkata...

salam buat nafira....
keja semua sama jer kan nafira...memang banyak kena buat..

pak long berkata...

salam buat naman...
lagi sempoi keja dia.....

pak long berkata...

salam buat kak G....
senyuman pengubat duka...

pak long berkata...

salam buat MG...
amboi ni yg buat ai jeles ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...