Kengkawan ( المرافقون )

Jumaat, 1 Januari 2010

Mesin Gelek oh Mesin Gelek

Menda Antik





Salam semua…
Cuti sekolah pun dah dekat nak abih…macam-macam citer aku dengaq pasai bajek untuk KPM tahun 2010…aku tak kisah sangat la menda tu…yang aku kisahnya ialah aku tetap ngajaq BM djh 1 dan 2…..mesti banyak bahan Bantu ngajaq aku kena guna…jadi aku teringat la menda lam gambaq aku kat atas tu….kalau cikgu otai semua tau guna menda tu….kat sekolah aku memang pro la guna menda ni…benda gelek ni modai tak banyak…aku scan bahan terbaik untuk bebudak …aku print pakai dot printer pada stensel robot…pastu aku gelek la pakai kertas A4 potocopy…fuhhh sama macam photostart jer bahan tu…tapi dengaq kata stesel robot dan dakwat dia la ni dah tak juai…fuhhh penin aku..bahan nak buat Bantu ngajaq dah tak dak bekalan…tapi aku masih berharap agar menda tu ada lagi juai untuk tahun 2010…

Dengaq lagu cek mek molek,
Ada bahan baru boleh gelek,


Ikhlas dari :-

11 ulasan:

Nescafe ais berkata...

Hehe. Memang legend mesin gelek ni. Guna kertas stensil cap robot. Tapi kadang-kadang boleh bikin hati panas bila tangan jadi hitam..

Kelebihannya, bila takder elektrik, boleh gelek cara manual, macam orang jual ABC.

ieQa sWetLuv berkata...

hehehe.. dulu zaman skola rendah tgk cikgu gelek2 mesin ni kat bilik ABM.. haha kelakar la bile ingat balik ;p

pak long berkata...

salam bro nes...
betui tu...memang bro biasa guna menda ni..caya la...bro kata ABC..tapi geng pak long kata buat getah keping..

pak long berkata...

buat ieQa..
betul kata ieQa...memang lucu..tapi panas juga ati sebab macam bro nes kata...tangan abih itam kena dakwat..
buat ieQa.appy selalu

kuIna LadyInRed berkata...

memang antik pun...

kuina berkata...

memang antik pun...

pak long berkata...

hai Kulna...
haah memang antik....nanti nak antor pi muzium...hehehe

anismi berkata...

kat sekolah saya, mesin2 tu seme dah rosak... nampak gayanya dengan bermulanya sesi baru ni menulis kat papan hitam lah..takde lah lagi nak photostat... dengar khabarpun gb nak buat pemotongan penggunaan kipas di dalam kelas... haru biru..

cikgu isza berkata...

ehhh... ade lagi mesin tu ye... lama x jumpa.. rindu lak kat mesin tu

pak long berkata...

salam cikgu...
masih ada lagi....pak long masih guna..

pak long berkata...

salam anismi..
mula ngajor talk n clak la kiter...hengget kureng

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...