Kengkawan ( المرافقون )

Rabu, 20 Januari 2010

'Contest Oh Kunci! by Arieza'


sajak "oh kunci"

Oh kunci,
susuk tubuh bernama kunci,
bermacam bentuk bergerigi,
hadirmu dalam hidup ini,
cukup bermakna tiada ternafi,
yang berjasa untuk mengunci,
dan hilangmu pasti dicari,
gusarnya pasti meruntun hati,

Oh kunci,
5 hurufmu memberi erti,
pengertian singkatan kata KUNCI,
yang mencermin diri berjasa cukup tinggi,
sebagai Kebahagian Untuk Nikmat Cinta Ilahi,
bertapa tinggi mertabatmu wahai KUNCI,
jasamu tetap terkunci mati,
pada khidmat mu mengunci,
pintu kayu atau pintu besi,
dan mampu membuka segala yang terkunci,
maka dinobatkan namamu sebagai KUNCI.


12 ulasan:

|arieza| berkata...

thx for joining! :) tggu 22nd jan k :)

pak long berkata...

salam arieza....
mekasih banyak terima penyertaan hamba.....

maiyah berkata...

moga berjaya.. cntik gak sajak tu

Echa berkata...

bravo..... bes jugak sajak tu... gud luck.. hehehhehe...

pak long berkata...

salam buat maiyah...
bila nak buat kontes....nak join kontes maiyah lak...

pak long berkata...

salam echa....
jom kita layan kontes sajak...asah bakat yang kita ada...mana tau boleh buat antologi sajak....

azieazah berkata...

Wahhh best sajak...

pak long berkata...

salam azie....
jom layan kontes sajak lak....asah bakat terendam...hehehe

wantie berkata...

Good Luck. Memang kena jer sajak ni. Kunci memang penting. kalo tak der kunci nak masuk umah, nek keta,motor, masuk opih segala macam mana kan????

pak long berkata...

salam buat wantie...
ada satu lagi kunci yang best....
lagu kak ramlah ram....
.....kau kunci cintaku....berdesup kalau dengor...

Adeqq berkata...

kreatif!~

pak long berkata...

salam buat adeqq...
dah lama tak asah bahasa kreatif ni...ada peluang belasah jer..
buat adeqq..appy selalu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...